جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - دکتر سید کاظم دلخوش در جلسه کمیته برنامه‌ریزی صومعه‌سرا که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با بیان اینکه بودجه شهرستان با توجه به مضایق و تنگناهای دولت زیاد نیست، اظهار کرد: بخشی از پروژه‌های شهرستان طی چند سال اخیر حذف شده است که باید تمام تلاش‌ها در راستای اجرای این پروژه‌ها در شهرستان باشد. وی با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون قریب 76 روستای شهرستان آسفالت شده است، افزود: کار 35 بنیاد مسکن در طول چند ماه صورت گرفته است.

دلخوش به کلنگ‌زنی اورژانس صومعه‌سرا در سال 89 اشاره و خاطرنشان کرد: متاسفانه کد این اورژانس پس از پنج سال حذف شده است. دو آمبولانس برای پایگاه شیخ‌محله و گوراب‌زرمیخ گرفته شده است. وی در مجلس یادآور شد: مجوز ایجاد چهار کانون فرهنگی در ضیابر، تولمات، اباتر و عربان صومعه‌سرا اخذ شده بود که طی سال‌های گذشته هیچ کاری در این راستا صورت نگرفت.

نماینده مردم صومعه‌سرا به اخذ مجوز 11 سد لاستیکی در گیلان اشاره کرد و گفت: یک سد لاستیکی می‌تواند برای شهرستان کارساز باشد. طی پنج سال گذشته هیچگونه کار و تلاشی و پیگیری برای ایجاد سد لاستیکی صورت نگرفته است. خوشبختانه پروژه‌های ملی شهرستان وارد چرخه شده است و طی هفته آینده از پونل کار در دو فاز آغاز خواهد شد و چهارراه خاکیان صومعه‌سرا جزء همین پروژه می‌باشد.

دلخوش در مجلس با بیان اینکه بیشترین مسافران در محور چهارراه خاکیان در تردد می‌باشند، تصریح کرد: پروژه کلاشم به صومعه‌سرا با 4.5 میلیارد تومان یکی دیگر از پروژه‌های ملی این شهرستان است که در مرحله تجهیز کارگاه قرار دارد.

نماینده مردم صومعه‌سرا با بیان اینکه بخش تولمات با احداث سد لاستیکی در حوزه آبرسانی تامین خواهد شد، ابراز کرد: چهار میلیارد تومان به صورت نقدی و غیرنقدی در حوزه برق‌رسانی شهرستان اخذ شده است. در این مدت 32 ترانس نیز نصب شده است.

دلخوش باید با بیان اینکه با توافق صورت گرفته با وزارت راه، روکش آسفالت کل شهرستان در دست اجرا است، افزود: در حال حاضر روکش ضیابر به پیربازار و تولمات به صومعه‌سرا در دست اجرا قرار دارد. وی با بیان اینکه 9 سالن ورزشی صومعه‌سرا در طی پنج سال نیمه کاره باقی مانده است، ادامه داد: تلاشمان اتمام پروژه‌های نیمه کاره و آغاز پروژه‌های ورزشی جدید است. با توجه به رشد منفی تعداد دانش‌اموزان باید مدارس متروکه را به سمت استفاده فرهنگی، کتابخانه و کانون سوق دهیم. امکان قانون تبدیل این نوع مدارس به مراکز فرهنگی وجود دارد.

دلخوش با بیان اینکه مجوز ایجاد زمین چمن مصنوعی در سه مدرسه نرگستان، روستای سه‌سار و کوده شهرستان گرفته است، ادامه داد: سهمیه 500 تن قیر از نوسازی مدارس جهت آسفالت محوطه مدارس شهرستان اخذ شده است.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس در پایان با بیان اینکه 90درصد مشکلات شهرک گلخانه‌ای صومعه‌سرا در حال رفع است، متذکر شد: از آمادگی کامل برای کمک به محیط زیست شهرستان برخورداریم. در پایان شهریور ماه جشن اتمام پروژه گازرسانی روستاهای شهرستان(شهرستان سبز) در صومعه‌سرا برگزار خواهد شد.

 

/ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna