جمعه 31 فروردین 1403

مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: نیاز خونی استان با اهدای خون 67 هزار و 597 گیلانی تامین می شود.

مدیر کل انتقال خون گیلان در گفتگوی خبر ساعت 20 شبکه باران گفت: پارسال 67 هزار و 597 اهدا کننده در گیلان 81 هزار و 913 واحد خون اهدا کردند.
بابک پاکدل خوش اخلاق افزود: با توجه به جمعیت بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفری گیلان بررسی ها نشان می دهد بیش از یک میلیون و 500 هزار نفر از این افراد  شرایط اهدای خون  دارند.
وی با اشاره به اینکه از هر هزار مراجعه کننده اهدا خون در کشور 27 نفر شرایط اهدا خون را دارند گفت : این آمار در گیلان 33 نفر و هم تراز کشورهای توسعه یافته است.
مدیرکل انتقال خون گیلان با اشاره به وجود 977 بیمار تالاسمی ،150 بیمار هموفیلی و 944 بیمار دیابتی در استان افزود : با این شرایط هر هفته باید هزار و 265 واحد خون تازه در اداره کل انتقال خون گیلان موجود باشد.
بابک پاکدل خوش اخلاق با اشاره به نیاز خونی استان به همه گروه های خونی گفت : گروه های خونی o+ بیشترین نیاز خونی استان است.
وی با بیان اینکه 18 تا 65 سال بهترین سن اهدا خون است افزود: میانگین سنی اهداکنندگان مستمر خون در گیلان بیش از 45 سال است.
مدیرکل انتقال خون گیلان گفت: در استان از خون های اهدایی چندین فرآورده خونی شامل پلاسما و پلاکت به دست می آید که بعد از  انجام مراحل مختلف تست سلامت به بیماران نیازمند تزریق می شود.
بابک پاکدل خوش اخلاق با بیان اینکه بانک سلول های بنیادی و بند ناف 11 سال پیش در کشور راه اندازی شد  افزود : این بانک از سال 95 تاکنون با 2 هزار و 458 ذخیره سلولی در استان فعال است.
وی تصریح کرد : شانس یک فرد برای استفاده از سلول های بنیادی اهدایی خانواده خود در بانک سلول های بنیادی و بند ناف 30 درصد است و 70 درصد بقیه از سلول های اهدای دیگر افراد تامین می شود.

مدیرکل انتقال خون استان گیلان ددر پایان به برنامه های فرهنگی جهت ترویج فرهنگ اهدای خون در بین جامعه بخصوص جوانان اشاره کرد و خاطرنشان شد : تلاشی مضاعف در جذب نسل جدید و جوان به جمع اهداکنندگان خون از برنامه های آینده این اداره کل می باشد.
.
 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna