جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - در این دوره از رقابتها 42 شرکت کننده در غالب 7 تیم ( تهران الف و ب ، حشمت رود گیلان ، گیلان ب ، کردستان ، آذربایجان الف و ب )  از سراسر کشور در 5 رده سنی بمدت یکروز باهم به رقابت پرداختند که در نتیجه


در رده سنی زیر 20 سال شناگران مسافت 5 کیلومتر را طی کردند و در نتیجه ساسان حجتی از تهران ، مازیار یگانه از حشمت رود گیلان و امیرفتحی مقدم از گیلان اول تا سوم شدند.
 

رده سنی 20-29 سال.  پس از گذر از 5 کیلومتر. بهزاد نوبری پور از آذربایجان شرقی ، رامتین کاظمی از حشمت رود گیلان و عباس جهانگیری آذربایجان شرقی به مقامهای اول تا سوم رسیدند .
 

در رده سنی 30-39 سال 3 کیلومتر توسط شناگران طی شد و  اکبررنجکش از حشمت رود گیلان ، سعید سعیدی از تهران و ساسان ساحلی از حشمت رود گیلان به مقامهای اول تاسوم رسیدند .
 

در رده سنی 40-49 سال علیرضا نظیری از تهران ، امیرباقری از تهران و ناصر زمانی از حشمت رود گیلان. پس از گذر از 3 کیلومتر به مقام اول. تا سوم نائل آمدند.
 

و در رده سنی بالای 50 سال شناگران 2 کیلومتر شنا کردند و در نهایت رضا خانبانان از تهران ، تقی قربانزاده از حشمت رود گیلان و یونس اوسطی از تهران بترتیب عناوین اول تا سوم را کسب کردند.
 

در نتایج تیمی

در رده سنی زیر 20 سال بترتیب تیمهای گیلان با 30 امتیاز ، تهران با 28 امتیاز و آذربایجان شرقی با 13 امتیاز در سکوی اول تا سوم ایستادند.
 

در رده سنی 20-29 سال شناگران آذربایجان شرقی الف با 32 متیاز ، حشمت رود گیلان با 22 امتیاز و آذربایجان شرقی ب با 18 امتیاز  اول تا سوم شدند .
 

در رده سنی بالای 30 سال بترتیب تهران با 90 امتیاز ، حشمت رود گیلان با 84 امتیاز و آذربایجان شرقی با 12 امتیاز در سکوی اول تا سوم قرار گرفتند.

پرویز گلریز رئیس هیئت شنای گیلان در خصوص  هدف از میزبانی این مسابقات در گیلان گفت : با توجه به اینکه گیلان پتانسیل های بسیار خوبی در شنا دارد و تا کنون قهرمانان زیادی را پرورش داده و برخورداری از نعمت دریا و مشاغل مرتبط با دریا باعث شده اکثریت گیلانی ها با شنا و شنا در دریا آشنایی داشته باشند و به همین سبب از آمادگی بدنی مناسبی برخودار هستند .
ناظر فنی و نماینده فدراسیون افزود : در راستای ارتقا سطح کیفی و ترویج شنا در دریا با رای زنی هایی که با فدراسیون صورت گرفت  ، پس از گذشت 12 سال گیلان مجددا میزبان رقابتهای شنای آبهای آزاد شد .
گلریز اضافه کرد : در این رقابتها 2 تیم از گیلان با نام هیئت شنای گیلان و حشمت رود گیلان حضور پیدا کردند .

 

سلیمی دبیر هیئت شنای گفت : شناگران در این مسابقات در رده سنی زیر 20 سال  و  20-29 سال در مسافت 5 کیلومتر ، در رده سنی 30-39 سال و 40-49 سال در مسافت 3 کیلومتر. ، رده سنی. 50 سال و بالای 50 سال در مسافت 2 کیلومتر باهم رقابت خواهند کرد .
سلیمی افزود : 42 شرکت کننده در غالب  تیمهای  تهران الف و ب ، گیلان الف و ب ، آذربایجان شرقی الف و ب ،  کردستان و نفراتی بصورت آزاد شرکت کرده اند.
دبیر هیئت شنا گیلان خاطر نشان شد : مسابقات شنای آبهای آزاد کشور در چند سال گذشته در نوشهر مازندران  برگزار می شد که امسال با رای زنی با فدراسیون مجددا این مسابقات به گیلان برگشت و شاید بدلیل ایام تابستان و تعطیلات تعداد تیمهای شرکت کننده کمتر هستند انشاالله در سالهای بعد در مرداد ماه برگزار خواهیم کرد تا تعداد تیمهای بیشتری شرکت کنند.

 

در ادامه مشهور مسئول اجرایی مسابقات گفت : باتوجه به منابع طبیعی و امکانات سخت افزاری موجود در گیلان پتانسیل لازم وجود دارد و با توجه به اینکه در اسلام به ورزش شنا سفارش شده و این رشته المپیکی نیز می باشد نیاز به حمایت بیشتر مسئولین دارد.
وی افزود : گیل مردان با توجه به صیادی و آشنایی صیادان با دریا و برخورداری از آمادگی بدنی مناسب می توانیم پیشرفت خوبی را در گیلان شاهد باشیم .
مسئول کمیته فنی شنای فدراسیون یادآور شد : حدود یک ماه پیش  در مریوان مسابقات آبهای آزاد برگزار شد. و با این امکاناتی که ما در اختیار داریم خیلی بهتر می توانیم برگزار کنیم.

وی در پایان خاطر نشان شد : این رقابتها بمیزبانی هیئت شنای استان گیلان و با همکاری اداره ورزش و هیئت شنای شهر رودسر و زیر نظر فدراسیون شنا برگزار می شود .

یادآور می شوم : در پایان با حضور دلخوش نماینده مردم صومعه سرا ، رهنما مدیرکل ورزش گیلان ، فرماندار رودسر و سایر مسئولین به نفرات برتر هر رده سنی مدال  و به تیم های برتر کاپ قهرمانی و جوایزی به رسم یادبود از سوی هیئت شنای گیلان   اهدا  شد .
 

رامدشت محله ای است زیبا و ساحلی در شهرستان رودسر( استان گیلان) است و علت نامگذاری این محله به گذشته های نه چندان دور(حدود 30 ،40 سال پیش) می رسد ، که محل رام کردن اسب های وحشی بود.محله رامدشت از شمال به دریا - از جنوب به روستای کَلدَرِه و زمین های کشاورزی برنج - از شرق به گسکرمحله و از غرب به میدان معلم منتهی می شود.
رامدشت حدود 22 متر پایین تر از سطح آبهای آزاد قرار دارد و به همین دلیل یکی از پایین ترین نقاط ساحلی کشور محسوب می شود.   ساحل زیبای رامدشت حدود 5 کیلومتر وسعت دارد ، که هرساله پذیرای عده ی زیادی گردشگر از سراسر کشور جهت شنا و ماهیگیری است.

 










Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna