جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - به دنبال انتشار مطلب نماینده مجلس نمی تواند همزمان عضو شورا باشد  در پایگاه خبری- تحلیلی گیل خبر، سید عیسی مهدوی فرماندار رشت نیز در گفت و گو با سایت خزر این موضوع را تایید کرد و به استناد ماده ۲۸ قانون شوراها بیان داشت: منوچهر جمالی نمی تواند همزمان در مجلس و شورای شهر باشد.

وی در این گفت و گو ابراز داشت:  شورای استان در نامه ای به شورای شهر رشت از مغایرت حضور همزمان منوچهرجمالی سوسفی در مجلس شورای اسلامی و شورای شهر رشت خبر داده و شورای شهر رشت نامه ای خطاب به فرمانداری شهرستان ارسال کرده است تا پیگیر وضعیت شود که در حال حاضر در حال انجام امور نامه نگاری و پاسخ به شورا هستیم.

مهدوی اضافه کرد: تبصره ی ۴ ماده ی ۲۸ قانون شوراها با اشاره به اینکه اشخاص ذیل بواسطه ی شغل خود از داوطلب شدن برای مجلس شورای اسلامی محروم هستند، رئییس جمهور، مشاورین و معاونین وی، نمایندگان خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و… حال با توجه به اینکه پیش از این مجلس شورای اسلامی آغاز بکار نکرده بود، حضور منوچهر جمالی بلامانع بود اما اکنون که مجلس آغاز بکار کرده است باید موضوع مطرح شود.

فرماندار رشت در پایان با اشاره به اینکه شورای شهر باید نفر بعدی را برای عضویت در شورا معرفی کند اذعان داشت: ماده ی ۴ قانون مذکور همچنین میگوید که اعضای شورای اسلامی در طول مدت عضویت نمی توانند در پست هایی مانند شهردار، استاندار، معاون و عناوینی که پیشتر ذکر شد حضور داشته باشد.

با این احتساب باید به زودی منتظر حضور عضو جدید علی البدل در شورای شهر رشت باشیم.

گیل خبر

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna