جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - امیر محمدپور روز شنبه در نشست انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان آستارا افزود: ششمین جشنواره کتاب خوانی رضوی از سری برنامه‌های چهاردهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) به مناسبت سالروز میلاد حضرت علی بن موسی‌الرضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه‌(ع) و همزمان با دهه کرامت برگزار می شود.
وی با اشاره به اینکه سه عنوان کتاب برای شرکت در جشنواره معرفی شده، اضافه کرد: برگزاری مسابقه کتاب خوانی ویژه اعضای خانواده با موضوع ترویج سبک زندگی رضوی نیز یکی دیگر از بخش‌های این جشنواره به میزبانی نهاد کتابخانه های عمومی در گیلان می‌باشد.
وی با بیان اینکه بنا به تعبیر مقام معظم رهبری کتابخانه مجموعه ای 100 درصد فرهنگی است ، اظهار کرد: نفوذ فرهنگی از جمله توطئه های مهم دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی است که با تکیه بر ارزش های فرهنگی می توان در برابر این نفوذ ایستاد.
محمدپور ترویج فرهنگ مطالعه و خواندن را در جامعه الزامی خواند و بیان کرد: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با شعار خواندن و ایجاد فضای نشاط و شادابی سودمندی های مطالعه را به منصه ظهور گذاشته است.
وی با بیان اینکه پوشش دادن شعاع یک هزار و 500 متری با عضویت حداقل 645 نفر در دستور کار کتابداران کتابخانه های ما قرار دارد ، اظهار کرد: امروز در کتابخانه های ما برای قشر کودک تا سالمند برنامه های مختلف فرهنگی اجرا می شود.
امام جمعه شهرستان آستارا نیز در این نشست گفت: کتاب بوستان زندگی هر فرد است و کسانی که با کتاب ارتباط دارند، از علم و آگاهی بیشتری برخوردار هستند.
حجت الاسلام کاظم حافظ نیا ترویج کتابخوانی و تقویت کتابخانه های عمومی را لازم خواند و افزود: علمای دین همواره در زمینه مطالعه و نیز تاسیس کتابخانه های پیشگام بوده و هستند.
وی با اشاره به مطالعه روزانه کتاب توسط مقام معظم رهبری اضافه کرد: توجه و اهمیت دادن به مطالعه کتاب توسط معظم له باید درس بزرگی برای ما باشد.
فرماندار آستارا نیز در این نشست با اشاره به غنای فرهنگی شهرستان گفت: تاسیس کتابخانه در سال 1302 با عنوان قرائت خانه، نمونه کوچکی از توجه مردم فرهنگ دوست این دیار به امر مطالعه و کتاب است.
سیروس شفقی با اشاره به اینکه افزایش نیروهای فعال در کتابخانه ها به پویایی این نهاد کمک خواهد کرد ، افزود: با توجه به نزدیک بودن به فصل تابستان، کتابخانه ها می توانند در جهت پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان نیزموثر باشند.
وی از آموزش و پرورش و شهرداری آستارا خواست تا در جهت اجرای برنامه های متعدد و برگزاری نشست های فرهنگی با موضوع کتاب همت کنند.
رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا نیز در این نشست گفت: همه ساله برابر قانون نیم درصد از کل درآمد شهرداری به حساب انجمن کتابخانه های عمومی آستارا واریز می شود.
قاسم خسروی با اشاره به اینکه نیم درصد درآمد شهرداری به صورت متناوب در طول سال اختصاص می یابد، افزود: بودجه های اختصاص یافته در زمینه پیشبرد برنامه های فرهنگی و هنری و نیز امور عمرانی و جاری کتابخانه های شهرستان صرف و هزینه می شود.
وی با اشاره به اینکه شهرداری آستارا از سال 84 تاکنون دو میلیارد و 170 میلیون ریال به حساب انجمن واریز کرده، گفت: سال گذشته همچنین 200 میلیون ریال اعتبار از محل تملک دارایی استان به چهار کتابخانه شهرستان آستارا اختصاص یافته است.
وی ادامه داد: این اعتبار برای تجهیز و تعمیر کتابخانه ها هزینه شد.
چهار کتابخانه شهرستان 86 هزار نفری آستارا در غرب استان گیلان ، یک هزار و 500 مترمربع مساحت و دو هزار نفر عضو فعال دارد.
در این کتابخانه ها حدود 43 هزار جلد کتاب با 36 هزار و 290 عنوان موجود است. /

ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna