جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - همایش سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان صبح امروز با حضور مسؤولان استانی و کشوری در دهکده ساحلی بندر انزلی برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش گیلان در حاشیه همایش مذکور با ارائه گزارشی از وضعیت باسوادی این استان اظهار کرد: گیلان از نظر سوادآموزی در جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

نورالله اکبری، با اشاره به اینکه در گیلان 14 هزار و 333 نفر بی‌سواد شناسایی شده‌اند، تصریح کرد: این افراد در سنین بین 10 تا 49 ساله هستند.

وی با ابراز امیدواری از باسواد کردن افراد مذکور در سال جاری، خاطرنشان کرد: بیشتر افراد بی‌سواد در مناطق سخت‌گذر هستند و برای باسواد کردن آنها طرحی در حال اجراست.

این مسئول با بیان اینکه اگر فردی به یک بی‌سواد خواندن و نوشتن بیاموزد بیمه می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد برای آموختن خواندن و نوشتن به یک بی‌سواد مبلغ 700 هزار تومان دریافت می‌کنند.

وی تالش، ماسال، رشت، فومن و صومعه‌سرا را دارای بیشترین جمعیت بی‌سوادی گروه سنی 10 تا 49 سال در گیلان دانست و یادآور شد: سال گذشته حدود هشت هزار نفر بی‌سواد در کلاس‌های نهضت سوادآموزی شرکت کردند و خواندن و نوشتن یاد گرفتند.

اکبری نرخ باسوادی گیلان را 97.9 درصد عنوان کرد.

/فارس

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna