شنبه 8 اردیبهشت 1403

سرویس اجتماعی موج برنا - وی عنوان کرد: از مجموع اهداکنندگان خون در گیلان طی سال گذشته ۵۱ هزار و ۷۹۵ نفر اهداکننده مستمر، ۲۶ هزار و ۳۸۵ نفر باسابقه و ۱۲ هزار و ۷۶۷ نفر بار اولی هستند.

مدیر پزشکی انتقال خون گیلان با بیان اینکه ۹۶.۵۷درصد اهدای خون سال گذشته از سوی مردان و ۳.۴۳ درصد از سوی بانوان انجام شده‌است، اضافه کرد: به مشارکت بیشتر بانوان برای اهدای خون نیاز است.

وی ضمن قدردانی از اهداکنندگان خون در گیلان از آنان خواست تا سال جاری نیز با مشارکت در این کار انساندوستانه یاریگر انتقال خون استان برای تامین نیاز بیماران به این ماده حیاتی باشند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی‌های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان‌های نخست کشور به لحاظ مصرف فرآورده‌های خونی است.

حداقل سن ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۵ سال "اهداکنندگان مستمر تا ٧٠ سال"، حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، فواصل اهداء خون هر هشت هفته یکبار مشروط به آنکه تعداد دفعات آن در طول یکسال برای آقایان از چهار بار و برای خانم ها از سه بار تجاوز نکند، از شرایط اهدای خون است

چگونگی فعالیت مراکز انتقال خون استان گیلان در ماه مبارک رمضان نیز اعلام شد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna