پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

سرویس ورزشی موج برنا- هاشم اسکندری روز چهارشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در رشت اظهار کرد: چهار هزار و ۵۰۰ مجموعه ورزشی در رشته‌های بیلیاردی و بولینگ در سراسر کشور فعالیت دارند و این رشته یکی از ورزش‌های محبوب بین اقشار مختلف جامعه محسوب می‌شود.

وی که برای حضور در انتخابات ریاست هیات بولینگ و بیلیارد گیلان به رشت سفر کرده است، افزود: هم‌اینک بیش از ۳۵۰ هزار ورزشکار به طور سازمان یافته در رشته‌های بیلیاردی و بولینگ در کشور فعالیت دارند که البته تعداد افرادی که در این رشته ورزش می‌کنند بسیار بیشتر از این آمار است،زیرا بسیاری از افراد برای تفریح در این رشته فعالیت دارند.

وی به علاقمندی این رشته در سراسر جهان اشاره و اضافه کرد: هم اینک در کشورهایی همچون انگلیس و چین، پس از فوتبال رشته‌های بیلیاردی، پربیننده‌ترین مسابقات ورزشی در آن کشور محسوب می‌شوند و رتبه دوم را دارند.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد ادامه داد: خوشبختانه رشته‌های بیلیاردی کشور طی چند سال اخیر رشد خوبی داشته بطوریکه در بخش آقایان رتبه دوم جهان و در بخش بانوان نیز رتبه نهم جهان را دراختیار داریم؛ هدف ما حفظ این رتبه و ارتقاء بانوان به رده‌های بالاتر است.

وی گفت: همچنین تاکنون ورزشکاران این فدراسیون موفق به کسب ۱۳۷ مدال در مسابقات جهانی و بین‌المللی شدند و خوشبختانه ورزشکاران ایران در هر مسابقه‌ای که حضور می‌یابند با کسب مدال به کشور باز می‌گردند.

اسکندری به حضور قدرتمند تیم ملی بیلیارد ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا نیز اشاره و بیان کرد: مسابقات بیلیارد قهرمانی آسیا اسفند ماه سال جاری در کشور قطر برگزار می‌شود که تیم ملی با آمادگی کامل در این رقابت ها حضور خواهد یافت.

وی اضافه کرد: با این وجود مترصد حضور قدرتمند تیم ملی در این دوره از رقابت‌ها هستیم تا در نهایت بتوانیم عنوان قهرمانی آسیا را تصاحب کنیم که البته حریفان سرسختی نیز پیش رو داریم اما هدف ما کسب مقام قهرمانی آسیا است.

رئیس فدراسیون بولینگ و بیلیارد به وضعیت این رشته در گیلان نیز اشاره و اظهار کرد: خوشبختانه گیلان یکی از استان های موفق در رشته‌های بیلیاردی و بولینگ است که چندین قهرمان جهانی و آسیایی دارد.

انتخابات ریاست هیات بولینگ و بیلیارد گیلان روز چهارشنبه در رشت برگزار شد که در نهایت، سارنگ بزرگ چنانی با کسب هر ۲۶ آرای ماخوذه، به مدت چهارسال دیگر در این سمت ابقاء شد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna