پنج شنبه 20 اردیبهشت 1403

به گزارش سرویس ورزشی موج برنا- تیم فوتبال ملوان بندرانزلی که نتایج بسیار خوبی در رقابت‌های لیگ برتر کسب کرده است، جمعه گذشته در یک دیدار خانگی مقابل تیم فوتبال استقلال خوزستان متوقف شد و به نتیجه مساوی یک بر یک دست یافت تا ۲ امتیاز حساس این بازی خانگی را از دست بدهد.

ملوانان با کسب این تساوی خانگی ۱۶ امتیازی شدند و از رتبه سوم به رده چهارم جدول رده‌بندی نزول کردند که البته این جایگاه نیز برای ملوانان بسیار مناسب است و کمتر هوادار این تیم تصور می کرد این تیم تا پایان هفته دهم در این جایگاه قرار گیرد.

اما نمایندگان گیلان در رقابتهای لیگ دسته یک کشور در هفته دوازدهم در ۲ بازی خارج از خانه مغلوب حریفان خود شدند تا کسب شکست مقابل نام این تیمها در لیگ دسته یک ثبت شود و تیم‌های داماش و شهرداری بندرآستارا نتوانند در این بازی‌ها امتیاز کسب کنند.

تیم فوتبال داماش گیلان که در هفته یازدهم در یک دیدار خانگی مقابل آریو اسلامشهر به برتری رسیده بود در هفته دوازدهم در شیراز مقابل تیم شهر راز قرار گرفت که در نهایت با نتیجه یک بر صفر مغلوب حریفش شد.

تیم فوتبال شهرداری بندرآستارا دیگر نماینده گیلان در این لیگ نیز در هفته دوازدهم این مسابقات در یک بازی خارج از خانه مقابل تیم استقلال آبی پوش ملاثانی قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب حریفش شد تا شکست‌های نمایندگان گیلان در این لیگ تکمیل شود.

این نماینده گیلان نیز در هفته یازدهم این رقابتها همانند داماش گیلان مقابل حریفش به برتری رسیده بود و توانست در ورزشگاه وحدت بندرآستارا برابر تیم خلیج فارس ماهشهر به پیروزی برسد اما در هفته دوازدهم متحمل شکست شد تا این تیم نیز همچنان در نیمه دوم جدول رده بندی قرار داشته باشد.

تا پایان هفته دوازدهم رقابتهای فوتبال لیگ دسته یک کشور جام آزادگان که با حضور ۱۸ تیم در حال برگزاری است، شهرداری بندرآستارا با کسب ۱۴ امتیاز در رتبه سیزدهم و داماش نیز با کسب ۹ امتیاز در مکان هفدهم جدول رده‌بندی قرار دارند.

شکست خانگی سپیدرود رشت

اما شکست تیمهای گیلانی به اینجا ختم نمی‌شود و تیم پرطرفدار سپیدورد رشت در رقابت‌های لیگ دسته دوم کشور در یک بازی خانگی مغلوب حریف شد تا ناکامی تیم‌های استان در لیگ‌های مختلف تکمیل شود.

تیم فوتبال سپیدرود رشت در هفته ششم از گروه نخست رقابتهای لیگ دسته دوم کشور در یک بازی خانگی مقابل شهرداری ماهشهر قرار گرفت که در نهایت با نتیجه ۲ بر یک مغلوب حریف شد.

سپیدرودی‌ها در این دیدار نتوانستند بازی قابل قبولی از خود به نمایش بگذارند و در دقایق ۲۵ و ۷۵ از حریف ۲ گل دریافت کردند و فقط در دقیقه ۸۸ و از روی نقطه پنالتی موفق شدند یک گل به ثمر برسانند.

سپیدورد با این شکست خانگی با کسب ۹ امتیاز از ۶ مسابقه در مکان ششم جدول رده‌بندی قرار گرفت و تیم چوکا تالش دیگر نماینده گیلان در این لیگ نیز با انجام پنج بازی و کسب هفت امتیاز در رتبه هشتم جدول رده‌بندی گروه نخست این مسابقات قرار دارد.

در رقابتهای فوتبال لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور، ۲۸ تیم در ۲ گروه ۱۴ تیمی به صورت دوره ای و رفت و برگشت با هم رقابت می‌کنند که تیمهای سپیدرود رشت وچوکا تالش در گروه نخست این مسابقات قرار دارند.

درگذشت مدیرعامل اسبق سپیدرود

[هفته‌ای سیاه برای فوتبال گیلان]

پنجشنبه هفته گذشته علی نیاکانی یکی از مهاجمان برجسته تیم فوتبال ملوان بندرانزلی و گیلان که در دهه ۵۰ یکی از گلزنان برجسته ملوان بود، درگذشت که این مهاجم در سال ۵۵ سابقه قهرمانی با تیم فوتبال ملوان بندرانزلی در رقابتهای جام حذفی کشور را دراختیار داشت.

روز گذشته (چهارشنبه) هم محسن تطهیری مدیرعامل اسبق باشگاه سپیدرود رشت که چند سالی با بیماری سرطان مبارزه می‌کرد، به دیار باقی شتافت تا هفته‌ای سیاه برای فوتبال گیلان رقم زده شود.

مرحوم تطهیری ۲ دوره مدیرعاملی باشگاه سپیدرود رشت را در اختیار داشت که ابتدا در فصل ۷۶-۷۵ از سوی اداره کل تربیت بدنی به عنوان مدیرعامل باشگاه سپیدرود رشت منصوب شد و پس از واگذاری تیم سپیدرود به فجر، وی از سمت خود کناره‌گیری کرد.

همچنین پس از اینکه باشگاه فجر سپیدرود رشت به تربیت بدنی استان گیلان واگذار شد، محسن تطهیری دوباره مدیرعاملی این باشگاه را برعهده گرفت و طی سال‌های ۷۹ تا ۸۱ به عنوان مدیرعامل در این باشگاه فعالیت داشت.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna