جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - این همایش با حضور بیش از 700 شرکت کوچک و متوسط ایرانی و با هدف معرفی ایران و پتانسیل های آن به عنوان قطب صادرات منطقه ، معرفی بازارهای جدید صادراتی و توسعه صادرات به کشورهای همسایه به ویژه کشورهای حوزه جاده ابریشم، امروز 16 بهمن در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می شود.

در نخستین همایش صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) که از سوی شرکت بین المللی زودل برگزار خواهد شد، برنامه ها و سیاست های سازمان توسعه شرکت های کوچک و متوسط کشور ارائه و شرکت های کوچک و متوسط ضمن آشنایی با این سیاست ها، با پتانسیل بازار کشورهای همسایه و جاده ابریشم، آشنا خواهند شد.

ارائه جدیدترین اطلاعات و آمار صادرات کشور به کشورهای همسایه و جاده ابریشم، راهکارهای ورود به بازار بین الملل با استفاده از اینترنت و معرفی مقررات و قوانین حقوقی حاکم بر صادرات کشور بررسی مسائل و چالش های مالی به ویژه در سطح بین الملل، ارائه راهکارهای حل این چالش ها، بررسی جدیدترین روش های فروش و بازاریابی در تجارت بین الملل و چگونگی پیدا کردن مشتریان جدید در بازارهای فرامرزی از دیگر برنامه ها و موضوع های این همایش است.

همزمان با برگزاری این همایش، رایزنان بازرگانی ایران در کشورهای عراق، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، ترکمنستان و قزاقستان و همچنین نمایندگان اتاق های بازرگانی کشورهای نامبرده درباره پتانسیل های بازار و فرصت های موجود در این کشورها سخنرانی خواهند کرد.

آقای خویی، دبیر برگزار کننده نخستین کنفرانس صادرکنندگان ایران (شرکت های کوچک و متوسط) با بیان اینکه شرکت های کوچک و متوسط کشورمان از پتانسیل صادراتی خوبی برخوردارند، گفت: آمار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نشان می دهد که در سال 1393 حجم صادرات کالاهای غیرنفتی کشور، بیش از 31 میلیارد دلار بوده است و این گزارش مهر تایید بر این موضوع بوده که صادرات از ایران امکان پذیر است و فقط باید راه های توسعه آن را پیدا کرد.

منبع : شبکه خبر

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna