جمعه 7 اردیبهشت 1403

 

علیرضا علیزاده مشاور عالی هیئت بسکتبال گیلان:گیلان در صدر میزبانیهای کلنیکهای مربیگری و داوری،در سیدبندی نوجوانان گیلان در سیدA  

سرویس ورزشی موج برنا صبح دوشنبه 28 خرداد ماه در محل فدراسیون بسکتبال جمهوری اسلامی ایران  واقع در ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی ، محلی که جدیدا فدراسیون به آن نقل مکان کرده ، نشست رئوسای هیئتهای استانها برگزار شد و به پیشنهاد دکتر رفیعی ، علیرضا علیزاده مشاور عالی هیئت بسکتبال استان گیلان به عنوان نماینده ایشان در این نشست حاضر شد .

جلسه‌ای که با حضور این رئوسا هیئتها و البته دکتر رامین احمدی طباطبایی ریاست  فدراسیون بسکتبال و دکتر فریده شجاعی نایب رییس امور بانوان فدراسیون برگزار شد ، در این جلسه مباحث مختلفی در رابطه با پیشبرد راهبردی بسکتبال مطرح شد و برنامه ها مورد بررسی قرار گرفت اما محور اصلی برگزاری این جلسه برگزاری رقابت های قهرمانی کشور در رده های سنی مختلف بود ، رقابت هایی که تابستان پیش رو برگزار خواهد شد.

در این جلسه نحوه برگزاری رقابت ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و پیشنهادهای تازه ای مطرح شد .

اولین رده مورد بحث مینی بسکتبال بود که در خصوص پیشنهاد برگزاری این رده توسط آموزش و پرورش انتقاداتی مطرح شد و با عنایت به اینکه اولین رده و مهمترین رده سنی است ، خواستار این شدند این رده مهم را متولی باشیم .

رییس فدراسیون بسکتبال با تاکید بر سر و سامان دادن به بسکتبال سه نفره عنوان کرد: «رقابت های بسکتبال سه نفره باید نظم و ترتیب داشته باشد.»

رییس فدراسیون بسکتبال در رابطه با میزبانی رویدادهای بین المللی نیز تصریح کرد: «کسب میزبانی رقابت های بین المللی اهمیت زیادی برای ما دارد. ما اکنون میزبانی نوجوانان غرب آسیا را در اختیار گرفته ایم، این رقابت ها در مهد بسکتبال یعنی گرگان برگزار می شود.»

وی با تاکید دوباره بر پیشرفت بسکتبال سه نفره گفت: «ما رویکرد جدیدی در بسکتبال کشور داریم، می خواهیم بسکتبال سه نفره را توسعه بدهیم. رقابت های بسکتبال سه نفره بسیار ساده و کم هزینه است و با کمترین اعتبارات رقابت ها را برگزار می کنیم. ما برای اوقات فراغت بسکتبال سه نفره را به آموزش و پرورش اختصاص داده ایم. »

دکتر طباطبایی با اشاره به نقش مهم کمیته آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال که ریاست آن را رحیمی بر عهده دارد گفت: «برای آموزش مربیان و داوران نیاز به همکاری بیشتر هیئت ها داریم تا این بخش فعال تر از گذشته بشود. ما باید به خصوص بخش استعدادیابی را فعال کنیم. سالیانه 1200 بازیکن استعدادیابی می شوند و حداقل 120 نفر از این تعداد به طور جدی در بسکتبال کشور فعال خواهند شد و در مناطق هشت گانه بسکتبال را حرفه ای ادامه می دهند. استعدادیابی بسکتبال ما سازمان دهی شده نیست.»

 

رحیمی: مشارکت استان ها در برگزاری کلاس های آموزشی بیشتر شود

رییس هیئت بسکتبال استان البرز و رییس کمیته آموزش و مربیان فدراسیون بسکتبال در حاشیه این جلسه گفت: «در سال 96 فقط 17 استان در بخش کلاس های آموزشی فعال بودند و 16 استان هیچ فعالیتی نداشتند.»

وی تاکید کرد: خواهان مشارکت بیشتر استان ها هستیم و استان های که درخواست برگزاری کلاس های آموزشی دارند باید بیشتر شوند.

رحیمی در پایان گفت: در رابطه با برگزاری کلاس های بدون مجوز نیز هشدار می دهم و درخواست می کنم کلاس های مختلف بدون مجوز نباشد و امتحان نهایی مربوط به فیبا را نیز برگزار کنند.

استان گیلان هم به دلیل همکاری در برگزاری کلنیکهای ارتقا مورد تمجید قرار گرفت .

دکتر رامین طباطبایی رییس فدراسیون بسکتبال در این گردهمایی ضمن ارائه گزارشی کوتاه از عملکرد فدراسیون به همراه سایر اعضای فدراسیون همچون روسای کمیته های داوران و مسابقات، سه نفره ، آموزش و پژوهش و همچنین سایر روسای هیئت های استان ها به تبادل نظر و تصمیم گیری در رابطه با نحوه برگزاری رقابت های بسکتبال قهرمانی کشور در رده های مختلف سنی پرداخت.

بر اساس تصمیمات اخذ شده مصوب شد که رقابت های رده های سنی قهرمانی کشور بر مبنای «سیدبندی» برگزار شود و هزینه اسکان و رفت و آمد تیم ها بر عهده میزبان رقابت ها باشد ،نکته قابل توجه اینکه هزینه های تغذیه بر عهده تیم میهمان خواهد بود.

در ادامه  دیگر موارد مصوب شده در این گردهمایی این بود که هزینه اسکان، رفت و آمد و تغذیه داوران نیز بر عهده میزبان قرار گرفت.

در ادامه هم جهت برگزاری مسابقات و اعلام میزبانیها استانهای متقاضی میزبانی رقابت های قهرمانی کشور به این ترتیب هستند .

*سید A:

رده نونهالان: خوزستان، تهران، قزوین و اصفهان     رده نوجوانان: اصفهان ، خراسان رضوی و گیلان

رده جوانان: تهران، خوزستان، آذربایجان شرقی، قزوین، گلستان، هرمزگان و خوزستان

رده امید: خوزستان، هرمزگان، تهران و بوشهر

*سید B:

رده نونهالان: سمنان و کردستان  و   رده نوجوانان: خوزستان رده جوانان : قم ، کردستان ، کرمان و همدان

و در رده رده امید: آذربایجان شرقی و بوشهر

*سید C :

رده نونهالان: قم  ، رده نوجوانان: منطقه آزاد اروند، قزوین، خراسان جنوبی، قم

رده جوانان: زنجان، منطقه آزاد اروند، بوشهر ، کهکیلویه و بویراحمد، لرستان و سمنان ، رده امید : کرمان ، قزوین و قم.

علیزاده با بیان اینکه در رده نونهالان و جوانان در رده B رده نوجوانان A و امید C هستیم افزود : در رده نوجوانان به دلیل شایستگی نوجوانان پسر و دختر در سید  A قرار گرفتیم و با مشاوره ای که از تمام کارشناسان استان گرفتیم گیلان میزبانی رده نوجوانان را درخواست کرده است و در رده نونهالان و جوانان در سید B و در رده امید هم در سید C هستیم .

علیرضا علیزاده به موقعیت خوب بسکتبال 3 به 3 آقایان و بانوان اشاره کرد و افزود : یکی دیگر از مباحثی که گیلان مورد توجه بزرگان فدراسیون قرار گرفت ، تلاش در بسکتبال 3 نفره بانوان و آقایان بود که در این خصوص از گیلان قدر دانی شد .

علیرضا علیزاده در خصوص حمایت حمید گرامیان مسئول امور استانهای فدراسیون گفت و خاطرنشان کرد : یکی دیگر از مسئولان فدراسیون آقای حمید گرامیان از تلاشهای گیلان در خصوص میزبانیها و تلاش در توسعه بسکتبال قدردانی کرد و ابراز انیدواری کرد شاهد پویایی هرچه بیشتر بسکتبال در شهرستانها باشیم .

علیزاده به سخنان ورژ آبکاریان ریاست فدراسیون گریزی زد و گفت : آقای آبکاریان در جلسه از تلاش گیلان برای ارتقا سطح علمی داوران تقدیر کردند و از میزبانی خوب گیلانیان در اولین کلنیک داوری بسکتبال 3 نفره تشکر کرد و از استانهای دیگر خواست تا در تلاش برای برگزاری کلاسها دعوت به همکاری کرد .

علیزاده در پایان گفت : روزهای خوبی در بسکتبال اتفاق افتاده و همچنان در انتظار روزهای بهتر هستیم و همچنان باید تلاش کرد و با عنایت به فرموده دکتر رفیعی بتوانیم به عدد 100 نزدیک و نزدیک تر شویم .  
 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna