جمعه 7 اردیبهشت 1403

سرویس حوادث موج برنا – عصر روز پنج شنبه 12مرداد آتش سوزی در طبقه چهارم یک ساختمان 4 طبقه در خیابان تختی بندر انزلی و مشکلات بوجود آمده در مهار آتش سوزی ، این سوال را در ذهن شهروندان انزلی و شاید استان گیلان ایجاد کرد که مهار چنین حوادثی چه تبعاتی خواهد داشت و با توجه به ساخت ، ساختمانهای بلند مرتبه کدام یک از شهرها از امکانات لازم بهره مند هستند .

خجسته ریس آتش نشانی بندرانزلی در خصوص این حادثه گفت :

با گزارش مردمی به سامانه 125 سازمان آتش نشانی؛ مبنی بر وقوع حریق در یک مجتمع مسکونی چهار طبقه واقع در خیابان تختی بندرانزلی،خودروهای آتش نشانی 4 دقیقه بعد از اعلام وقوع حریق در محل حادثه عملیات اطفایی را آغاز کردند.

اسماعیل خجسته افزود : متاسفانه نبود تجهیزات عمومی و تجهیزات انفرادی کافی از جمله کپسول های تنفسی و شارژرهای آن باعث آسیب دیدن   8آتش‌نشان در حادثه   آتش‌سوزی واحدهای مسکونی انزلی شد.

 

ریس آتش نشانی بندر انزلی گفت :

به دلیل وسعت حریق و همچنین آتش گرفتن علفزار زمین متروکه کنار ساختمان و البته جلوگیری از افزایش آتش سوزی ، از آتش نشانی های اداره کل بنادر و دریانوردی و صنایع دریایی شهید تمجیدی نیز درخواست کمک شد.

 

خجسته در ادامه افزود :  سقف این ساختمان چهار طبقه از بین رفت  و آسیب جدی به سه واحد مسکونی دیگر آمدو البته  به دلیل به کار رفتن ایزوگام و مصنوعات شیمیایی در سازه ساختمان و به طبع  دود بسیار غلیظ و سمی ناشی از سوخت آنها، هفت تن از آتش نشانان دچار دود گرفتگی شدید شدند که پس از انتقال به بیمارستان مداوا شدند .

ریس آتش نشانی انزلی گفت : متاسفانه یک آتش نشان نیز به دلیل ریزش آوار سقف و آسیب دیدگی از ناحیه گردن به بیمارستان آریای رشت منتقل و بستری شد .

رییس سازمان آتش نشانی انزلی با بیان اینکه این آتش سوزی پس از 55 دقیقه تلاش آتش نشانان مهار شد،اظهار کرد:متاسفانه نبود تجهیزات انفرادی کافی از جمله کپسول های تنفسی و شارژر های آن باعث آسیب دیدن آتش نشانان شد که با وجود درخواست های مکرر مبنی بر تخصیص اعتبار یا تامین تجهیزات لازم برای آتش نشانی انزلی تاکنون اقدامی در این راستا صورت نگرفته است .

وی گفت :  یک آتش نشان درصورت در اختیار نداشتن تجهیزات ایمنی فردی لازم، تفاوت چندانی با افراد عادی نخواهد داشت و بالطبع کارآیی وی در خدمات رسانی به مردم به حداقل می رسد .

اسماعیل خجسته ضمن تمجید از تلاش همکارانش و آتش نشانی اداره کل بندر و کشتیرانی و صنایع شهید تمجیدی افزود :  در این عملیات از هفت دستگاه خودروی آتش نشانی ، یک دستگاه تانکر آب و یک دستگاه خودروی واکنش سریع سازمان آتش نشانی بندرانزلی و 2 دستگاه خودروی آتش نشانی از اداره کل بنادر و دریانوردی و همچنین صنایع شهید تمجیدی و 34 آتش نشان استفاده شد .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna