پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

موج برنا - بسیاری از ما مسائل مدیریت شهری را تماما به وضعیت عمرانی و ساخت و سازهای شهری بسته می دانند اما مدیریت شهری مدیریت تک بعدی که تصور می کنیم نیست. درست است که در این زمینه کم و کاستی های فراوان داریم و جای کار بسیار اما نگاه تک بعدی در مدیریت شهری باعث می شود که ما در تمام زمینه ها از غافله توسعه عقب بمانیم.

از ملاک های اساسی گذار به یک جامع مدرن،  سلامت اجتماعی است که مولفه های خاص خود را دارد. ایجاد احساس یکپارچگی در میان شهروندان یکی از اصلی ترین مباحث حوزه اجتماعی است که به ترغیب و تشویق در حوزه مسئولیت پذیری، همکاری، همیاری و همفکری جمعی و پرهیز از هرگونه قدرت پروری، بزهکاری، خشونت، نا هنجاری و از خود بیگانگی در حوزه زندگی شهری می انجامد.

یکی از ویژگی های برگزاری انتخابات بالقوه کردن این پتانسیل و تقویت این اصل مهم که همه ی ما در سرنوشت یکدیگر شریک و مسئولیم است. و این اصل سرنوشت ساز است که می تواند با کمک ابزارهای همچون اطلاع رسانی دقیق و گسترده تمام سرمایه های اجتماعی را فعال و پویا کند.

سرمایه اجتماعی که امروز در شهر ما پژمرده است. اینکه ما در گام اول خود در شهر رشت بتوانیم این سرمایه جوان و سرنوشت ساز شهر خود را فعال کنیم اولین آزمون هر داوطلبی جهت ورود به عرصه مدیریت شهری است.

به جرات می توان گفت که استان گیلان بویژه شهر رشت این پتانسیل را نه تنها در این زمانه با جای دادن تنوع های مذهبی و قومی و غیره زیر چتر یک فرهنگ واحد دارد بلکه در تاریخ خود نیز به نمایان این پتانسیل را نشان داده است. از بزرگانی که از جای جای دنیا نامشان به نیکی به نام این شهر گره خورده و چه در جریان مبارزات ضد استبدادی که به طور مثال کردها و ترک هایی که در صف یاران میرزا کوچک خان جنگلی حضور دارند .

این بار هم باید با توجه به بالقوه کردن سرمایه های اجتماعی و فعال کردن این برگ برنده در حوزه مدیریت شهری در انتخابات شورای شهر برای حفظ و مشارکت حداکثری اجتماعی در فردای انتخابات امید دارم به دور از قدرت اندیشی و استفاده از هر ابزاری برای رسیدن به آن فردایی زیبا برای شهر خود به ارمغان آوریم.

موج برنا : انتشار اخبار و يادداشت های دريافتی به معنای تاييد محتوای آن نيست و صرفا جهت  احترام به مخاطبان منتشر می‌شود.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna