پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری تحلیلی  موج برنا - عدم حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از جمله حاشیه های این مراسم بود. البته دکتر یوسف زاده به دلیل حضور در  بیست و پنجمین نشست اجلاس روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور با حضور وزیر بهداشت در بندرعباس به سر می برد.

با وجود کاشانی بودن،دلبسته گیلانم/ امروز به ازای هر هزار نفر ۱/۶ تخت بیمارستانی داریم

دکتر نمکی معاون امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور صبح امروز در بیمارستان بین المللی قائم رشت با تبریک ایام پیروزی انقلاب گفت: با وجود کاشانی بودن،دلبسته گیلانم و بیش از سی سال است که خود را مدیون مردم این خطه سرسبز می دانم.
در سالهای پس از انقلاب دستاوردهای بسیار ارزشمندی در سطح بین المللی داشتیم،در کاهش مرگ و میر کودکان،کاهش مرگ و میر مادران نوزاد توانستیم در بین ۲۳ کشور شرق مدیترانه رتبه نخست را کسب کنیم. نکته مهم اینکه اگر توانستیم مرگ و میر کودکانمان را کاهش دهیم به واسطه واکسیناسیون در قبال ۶ بیماری واگیردار بود اما امروز امار مرگ و میر از بیماریهای غیر واگیر افزایش یافته که هزینه های ان بسیار بیستر از واکسیناسون است و پوشش این هزینه ها از هیچ دولتی ساخته نیست مگر با مشارکت بخش خصوصی و حمایت از آن.
امروز به ازای هر هزار نفر ۱/۶ تخت بیمارستانی داریم و با نگاه به استاندارد در واقع ده ها هزار تخت کم داریم که در این راستا باید علاوه بر حمایت از بخش خصوصی التماس کرد تا در امر درمان مشارکت کند. سیاستگذاری و توسعه درمان سرپایی بهداشت و تولیگری باید با نظارت دولت باشد و توسعه بخش درمان بستری باید به بخش خصوصی سپرده شود.
وی در پایان افزود:  از مسولین بیمارستان قایم و تمامی عزیزانی که برای ارتقا سلامت مردم در تلاشند تشکر می کنم و امیدوارم با حمایتهای بیدریغ دولت زنجیره ای از سرمایه گزاران در بخش درمان منطقه ای داشته باشیم.

در دولت گذشته کار بجایی رسیده بود که در بیمارستانهای دولتی از مردم پول میگرفتند

دکتر علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس  نیز در این مراسم با تبریک ایام دهه فجر گفت: مردم گیلان به عنوان مسلمانان انقلابی در ۲۲ بهمن با حضور در راهپیمایی بار دیگر اتحاد خود را نشان می دهند. وی با اشاره به دشمنی های برخی از کشورها با جمهوری اسلامی گفت: تمامی اختلافات و دشمنیهای جهان با ایران به اسراییل ختم می شود .امام به تامین سوخت بمب افکنهای اسراییلی که اعراب را بمباران میکرد،اعتراض کردند و امروز ایرانی که در دوران پهلوی ۷۵ درصد نفت اسراییل را تامین میکرد،با انقلاب اسلامی دست متخاصم را قطع کرد و امروزه اعراب باید بسیار سپاسگزار ایران باشند.

دکتر نوبخت در ادامه گفت: در دولت گذشته کار بجایی رسیده بود که در بیمارستانهای دولتی از مردم پول میگرفتند و جنازه مردم را بدون پول تحویل بستگان نمیدادند،دولت تدبیر و امید اول و در اسرع وقت به بحث درمان رسیدگی کرد و نظام تحول سلامت به جرات از بزرگترین کارهای دولت و وعده به شعار دولت بود تا مردم در بیمارستانهای دولتی بتوانند بدون هزینه درمان شوند.
مجلس برای هزینه های بخش درمان ۸۰۰۰ میلیارد اعتبار منظور کرده است.
رییس کمیسیون بهداشت و درمان با اشاره به افتتاح بخشهای جدید بیمارستان بین المللی قایم رشت گفت: تمام تلاش خدمتگزاران این است تا گیلانیان مراحل درمان خود را در محیط گیلان دنبال کنند چرا که چه بسیار بیمارانی که در مسیر انتقال به مرکز و یا تصادفات جاده ای جان خود را از دست دادند، از مسولین این بیمارستان به دلیل همت بلندشان تشکر می کنم.

مسئولین نباید سرمایه گذار را فراری دهند

دکتر کاظم دلخوش نماینده صومعه سرا در مجلس صبح امروز در مراسم افتتاحیه بخشهای جدید بیمارستان بین المللی قایم رشت با تبریک ایام دهه فجر گفت: خوشحالم که از کلنگ اول این بیمارستان در کنار افرادی بودم که برای ارتقا درمان و اقتصاد استان در تلاشند.
دلخوش با تشکر از دکتر نمکی معاون امور اجتماعی سازمان برنامه بودجه کشور در ادامه گفت: افتخار می کنیم که ۷۵۰ نفر از جوانان این استان در این بیمارستان مشغولند و باید کمک کنیم و مسئولین نباید سرمایه گذار را فراری دهند، معتقدم باید بحث بسیج اشتغال در کشور به حرکت درآید و از تمام امکانات دولت و بخش خصوصی برای بسیج اشتغال فرزندان این سرزمین استفاده کرد.
در بخش درمان باید به سرمایه گزاران بخش خصوصی کمک کرد و با اجازه دکتر نوبخت از اعتبار ۸۰۰۰ میلیاردی بخش درمان در مجلس دفاع کردم و امروز حمایت از سرمایه گزاران سربلند کردن نظام است.


Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna