جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - دکتر مرادی مدیرکل  انتقال خون استان گیلان با بیان اینکه استان جز استانهایی است که پلاسمای خون به خارج از ایران ارسال می کند گفت:استان گیلان از جمله استان هایی است که پلاسمای خون را به خارج از ایران مانند کشور آلمان و چند کشور دیگر ارسال میکند

وی افزود : از پلاسمای ارسالی به خارج از ایران دارو تولید می شود که از نظر اقتصادی به نفع کشور است
دکتر مرادی در ادامه خاطرنشان شد: تمدید ارسال پلاسما به خارج از ایران منوط به تایید بازدید ممیزهایی است که از. شرکت های خارج از ایران به گیلان تشریف می آورند می باشد.
مدیرکل انتقال خون گیلان اظهار کرد : در آخرین بازدیدی که شرکتهای خارجی از استان گیلان داشتند ساختمان و تجهیزات را تایید نکردندو در سال گذشته نیز از طرف سازمان انتقال خون کشور و شرکتهای خارجی طی نامه ای خواسته شد تا برای انتقال خون استان ساختمان و مکانی تهیه شود که تا کنون این کار انجام نشده است.
وی با بیان اینکه اگر ساختمان انتقال خون استان گسترش نیابد استان از ارسال پلاسمای خون حذف خواهد شد 
گفت : تاکنون نامه ای جداگانه به استاندارفهیم گیلان ، نمایندگان محترم شهرستان رشت ،مجمع نمایندگان استان و مدیرکل سازمان برنامه و بودجه استان ارسال شد ولی تاکنون پاسخی دریافت نشده است .
مدیرکل انتقال خون استان یادآورشد: ساختمانی که در حال حاضر انتقال خون استان در آن مستقر هست دارای فضای خالی می باشد که نقشه ای برای گسترش فضای انتقال خون استان تهیه شده است و سازمان انتقال خون استان نیز کمک مالی خواهد کرد .
مرادی ادامه داد: برای شروع عملیات ساخت باید این پروژه در استان حمایت شود تا با کمک مسئولین استان این ساختمان در دو مرحله ساخته و به بهره برداری برسد.
وی در پایان از تمامی مسئولین استان خواستار یاری رساندن و مساعدت در خصوص گسترش ساختمان انتقال خون استان شد تا با نوجه به آمار بالای اهداکنندگان خون در استان همچنان در دریافت و ارسال پلاسمای خون به خارج از ایران و تولید دارو برای کشور عزیزمان. مثمرثمر و فعال باشیم انشاالله.
گفتنی است : داروهایی که از پلاسمای ارسالی از ایران در خارج از کشور تهیه و تولید می شود به ایران بازمی گردد، از جمله داروهایی که از پلاسمای خون تهیه می شود آلبومین ، فاکتور هشت و نه و....هست که برای بیماری هایی مربوط به سیستم ایمنی بدن مانند بیماری های اعصاب  و. در واقع همیشه مورد نیاز است .

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna