جمعه 31 فروردین 1403

.

اسباب کشی داعش با برنامه مرموز آمریکا در عملیات رقه

پایگاه خبری موج برنا به نقل از خبرگزاری خانه ملت : عملیات رقه با اعلام پنتاگون از 2 روز پیش آغاز شده است. شروع عملیات آزادسازی رقه باعث شده تا شرایط میدانی در سوریه و عراق پیچیده تر و حساس تر از گذشته شود.رقه دارای 200 هزار نفر جمعیت است که 5 هزار نیروی داعشی آن را کنترل می کنند.

نمایندگان ملت در مجلس شورای اسلامی آغاز ناگهانی عملیات رقه را «بازی جدید آمریکا در پایتخت داعش» می دانند که براساس «اهداف مرموزی را در رقه» طراحی شده و در نهایت «اسباب کشی تروریست های تکفیری» و «اجرای نقشه خاورمیانه آمریکا» را دنبال می کند.

جهانبخش محبی نیا

بازی جدید آمریکا در پایتخت داعش

جهانبخش محبی نیا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت ضمن مهم خواندن پیروزی های عملیات موصل گفت: ارتش عراق برخلاف نسخه آمریکایی ها با همراهی نیروهای مردمی حشدالشعبی و حشدالعشایر ضربات کشنده ای را به تروریست های تکفیری در عملیات موصل وارد کرده است.

نماینده مردم شاهین دژ و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی گفت:  شکست های زنجیره ای تروریست های تکفیری این امید را ایجاد کرده است که داعش توسط ائتلاف متحدین دمشق منهدم شود.

وی در ادامه گفت: غربی ها و حامیان منطقه ای داعش از وضعیت به وجود آمده خشنود نیستند ، آنها نگران این هستند که ائتلاف متحدین دمشق با همراهی نیروهای مردمی عراق دست به پیش روی سمت قلب تروریست های تکفیری بزنند.

محبی نیا با مضحک خواندن ادعای ائتلاف غربی ضدداعش گفت: عملیات رقه که با حضور آمریکا ، مشارکت ترکیه و معارضین سوری تحت حمایت غرب آغاز شده است بازی جدید در پایتخت داعش است.

وی با پیش کشیدن حمایت های غربی در ایجاد و تجهیز تروریست های تکفیری گفت: آمریکایی ها براساس منافع واشنگتن در برهه های مختلف نسبت به گروه های تروریستی موضع گیری می کنند که نمونه بارز آن را می توان داعش و ده ها گروه تروریستی دیگر می تواند مشاهده کرد.

این نماینده مجلس دهم تاکید کرد: عملیات رقه اقدامی در جهت تحت الشعاع قراردادن موفقیت عملیات موصل است.

وی با بیان این که آمریکا برای فرار رهبران داعش از موصل راه امن ایجاد کرده است ، گفت: داعش درحال انتقال نیروهای خود به آفریقا است و در همین راستا آمریکا تلاش می کند از این موقعیت برای تسخیر رقه منفعت خود را کسب کند.

محبی نیا گفت: آمریکایی ها با همراهی ترکیه در میان مدت برنامه تسخیر خاک سوریه را دنبال می کنند اما مساله اساسی اینجاست که این توطئه در بلند مدت منجر به تجزیه خاک ترکیه خواهد شد.

علیرضا رحیمی

اهداف مرموز عملیات رقه

علیرضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: عملیات موصل برخلاف تمام گمانه زنی های آمریکا با موفقیت های چشم گیری همراه بوده است که آمریکایی ها را ناچار به عملیاتی کردن توطئه های جدید می کند.

نماینده مردم تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکایی ها تاکنون توطئه های متنوعی را علیه عملیات آزادی موصل عملیاتی کرده اند که از جمله آنها به سیاه نمایی علیه نیروهای حشدالشعبی و تلفات احتمالی جنگ با داعش می توان اشاره کرد.

وی در ادامه گفت: پنتاگون در چانه زنی با بغداد تلاش می کرد ، عراق را راضی به حضور ارتش ترکیه در عملیات موصل کند اما تمامیت ارضی عراق مساله ای نبود که کسی آن را نقض کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: آغاز ناگهانی عملیات رقه و حمله ادعایی به پایتخت داعش اقدامی در جهت تحت الشعاع قرار دادن عملیات موصل است که اهداف مرموزی را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: تقویت بحث تروریسم تکفیری باتوجه به موفقیت های ارتش عراق و ارتش سوریه مسئله ای است که به یک دغدغه جدی برای حامیان تروریسم تکفیری تبدیل شده است و آنها به دنبال راه بقای داعش هستند.

رحیمی گفت: رفتار آمریکایی ها در خاک سوریه و عملیات سپرفرات مسائلی است که می تواند منجر به تشدید ناآرامی های خاورمیانه شود.

قاسم جاسمی

اسباب کشی داعش  با برنامه آمریکا

سید قاسم جاسمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت گفت: تروریست های تکفیری داعش در دل التهاب سیاسی سوریه با سرمایه های سعودی و مشارکت ترکیه ایجاد شدند تا نقشه خاورمیانه بزرگ مدنظر آمریکا محقق شود.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شواری اسلامی گفت: تروریست های تکفیری تحت یک نام و عنوان در عراق و سوریه فعالیت نمی کنند و از گروه های مختلفی با عناوین مختلف دست به جنایت می زنند اما آمریکایی ها براساس استانداردهای دوگانه یا حتی چندگانه با تروریست ها برخورد می کنند.

وی در ادامه گفت: داعش در تهاجم به خاک عراق توانست باقی مانده های حزب بعث را جذب کند و قسمت هایی از خاک این کشور را تسخیر کند اما طراحان این توطئه شوم قدرت جبهه مقاومت را در معادلات خود محاسبه نکرده بودند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: موفقیت عملیات فلوجه مساله ای بود که امید به آزادی موصل را ایجاد کرد و ما نتیجه این اتفاقات را مشاهده می کنیم.

وی ضمن اشاره به آخرین سخنان ابوبکرالبغدادی، گفت: اقتدار ارتش عراق در کنار تثبیت اقتدار ائتلاف متحدین دمشق مساله ای بود که اسباب کشی داعش به لیبی و قلب آفریقا را در دستور کار قرار داد.

جاسمی تصریح کرد: آمریکا در خلال تضعیف قدرت داعش ، برنامه های پیشین خود برای بازنویسی توطئه خاورمیانه بزرگ که در زمان جورج بوش تدوین شد را دنبال می کنند.

گفتنی است که بنابر گزارش رویترز از آخرین پیام صوتی رهبرتروریست های تکفیری داعش ، البغدادی خطاب به تروریست های تکفیری خواهان حضور در فراتر از مرزهای عراق و سوریه شده است. او به طور خاص از الجزایر، بنگلادش، مصر، لیبی، افغانستان، پاکستان، اندونزی، عربتسان سعودی، تونس، یمن، فیلیپین، سومالی و غرب افریقا نام برده است.»

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna