سه شنبه 28 فروردین 1403

مدیرکل انتقال خون استان گیلان : نذر اهدا خون بجای قمه زنی

با اهدا خون و نجات جان چهار انسان در ترویج فرهنگ عاشورا و ایثار هم قدم باشیم

 

پایگاه خبری موج برنا - بسیاری از تعارف در ادیان الهی معانی مشترک دارند، عبادت ، توبه ، نمار خواندن ، کمک به همنوع ، روزه گرفتن و ریاضت کشیدن ، آن هم به روشهای مختلف که فرد خود را در لباس رهبر ومقتدای خود قرار می دهد ، ریاضت می کشد و در شرایط قرار می دهد که بعضا در نوع رفتارها افراط صورت می گیرد و از شکل واقعی خود خارج می شود و یک حقیقت جاودانه ، بکر و محض را تبدیل به تعابیری می کند که این حقیقت را از مسیر حقیقی خود دور می سازد که نه تنها برکت و ثوابش را مخدوش می کند بلکه نگاهها را نسبت به  خود ، آیین و رفتار و سلوک بدبین و بعضا منحرف می سازد .

 در دین مبین و عالم گیر اسلام رعایت شان و منزلت مومن و دین بسیار سفارش شده ، در آیات و روایات بسیار دیده شده که حفظ دین با حفظ سلامت در یک راستا تاکید و سفارش شده است ؛ یکی از این سفارشات که می تواند الگویی خاص و قابل تامل باشد بحث روزه بوده  که  از زمان آدم ابوالبشر وجود داشته و به نحوه های مختلف انجام می شده ولی اصل این عبادت بزرگ از همان ابتدا تا کنون، ثابت بوده و در واقع روزه بازگشت به خلقت آدم است.

در آیات و روایات آمده پس از اینکه وجوب روزه بر مسلمانان ابلاغ شد در اوایل سه شبانه‌روز روزه می‌گرفتند؛ این امر ظاهرا برای امت پیامبر(ص) سخت آمد و به همین دلیل پیامبر با اذن الهی این سه روز را به نصف تقلیل و به 30 روز گسترش دادند و رمضان تنها ماه عبادت و آماده شدن برای روزهای سخت شد .

یکی دیگر از ماههای ارزشمند و پر اهمیت برای ما مسلمانان ماه محرم است ، ماهی که در آن با تعبیر پیروزی  خون بر شمشیر یاد شده ، تعبیری که موجب شد تا با وجود واژه خون بهانه ای برای بعضی افراد سودجو ، دولتها و گروهها و رسانه های خاص شود ، در صورتی که این تعبیر به جهانیان ثابت خواهد کرد حقانیت خون پاک آقا ابا عبدا.. الحسین و 72 یار با وفایش و اهل بیت او در مقابل سپاه بزرگ و البته دنیا دوست یزید بوده تا این نهضت جاودانه باشد . عشق به آقا ابوالفضل (س) و آقا ابا عبدا... الحسین (ع) حد و مرز نمی شناسد و هر فرد علاقمند ، به نوعی این احساسات را بروز می دهد ، در سالیان اخیر هیئتهای مختلفی از اقلیتهای مذهبی در این مراسم بزرگ حضور دارند که نشان از حقانیت و ترویج این نهضت بوده و هست که امید می رود شاهد تبلور هرچه بیشتر این روند در سالهای آینده باشیم .

نگاه به خون خواهی

در راستای برگزاری عزاداری سرور و سالار شهیدان عالم یک عده اندک و انگشت شماری فرهنگ ریختن خون را در برنامه مراسم خود گنجانده اند که علی رغم توضیح و تذکر اینکه نه تنها یک اشتباه محض و غلط بوده و نه تنها به سلامت فرد آسیب می رساند بلکه چهره ای نامناسب از این آیین را به نمایش می گذارد و خوراک مناسبی برای رسانه ها و دولتها و گروههای مختلف و فرصت طلب تامین می کند . از این رو انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان با مشارکت و همکاری سازمان انتقال خون استان گیلان از مردم استان گیلان و البته در یک فراخوان عمومی از فردفرد ملت ایران و تمامی علاقمندان نهضت حسینی در خواست می کند امسال با نذر خون به جای قمه زنی با اهدای خون خود از اول محرم تا اربعین سرور و سالار شهیدان عالم به نجات جان 4 انسان کمک کنند .

دکتر مرادی مدیرکل انتقال خون استان گیلان در خصوص این طرح گفت : بسیار خرسندم که  اولین سال حضورم در انتقال خون استان گیلان با این ماه متقارن شده ، ماه محرم که می  تواند برای این سازمان پر برکت باشد .

وی افزود :  با مشارکت انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان بر آن شدیم که  فراخوان نذر اهدا خون بجای قمه زنی  را انجام دهیم که استقبال در دهه اول محرم بسیار خوب بوده و امیدواریم صدا و فراخوان مردم گیلان به گوش تمامی علاقمندان آقا ابا عبدا.. برسد و بدانیم با اهدا خون و نجات جان چهار انسان در ترویج فرهنگ عاشورا و ایثار هم قدم باشیم .

دکتر ایزدی پور مسئول هدایت و ساماندهی اهداکنندگان خون  سازمان انتقال خون استان گیلان  گفت : ایرانیان از دیر باز به نهضت حسینی علاقمند و وفادار بودند و این امر قدم بسیار بزرگی برای هدایت و توسعه ایثار خواهد بود و با این نذر ضمن بهره مندی از این ثواب ، خون خود را در راهی خیر و ثواب برای توسعه این نهضت بزرگ هدیه خواهند کرد .

آرمند ریس انجمن اهدا کنندگان خون استان گیلان هم در خصوص نذر اهدا خون به جای قمه زنی گفت : در راستای توسعه و ترویج فرهنگ اهدا خون با تاثیرگرفتن از فرهنگ ایثار و فداکاری آقا ابا عبدا... با هم اندیشی انجام شده و در کار ی مشترک با انتقال خون استان گیلان ، در یک طرح فراخوان عمومی ، صدای ما از گیلان به گوش تمامی علاقمندان و دوستداران این نهضت خواهد رسید تا امسال با نذراهدا خون به جای قمه زنی در یک گام بلند و محکم فرهنگ جوانمردی و ایثار ایرانیان را به جهانیان نشان دهیم .

آرمند در پایان گفت : این طرح با مشارکت ارگانهای خاص و رسانه ها در حال پیگیری است و انشاا.. طی روزهای آینده در نشستی با رسانه ها و تمامی ارگانهای ذی ربط به صورت عمومی اعلام خواهد شد ./ر/

گزارش : حمیدرضا رحیم زاده

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna