چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سرهنگ کیا عاشوری در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دفاع مقدس و عید غدیر که در سالن اجتماعات فرمانداری صومعه‌سرا برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا اظهار کرد: علی‌رغم گذشت ۲۸ سال از دوران دفاع مقدس، جامعه‌ی ما همواره متاثر از آن دوران پر افتخار است.

وی با بیان اینکه دوران دفاع مقدس به عنوان برگ زرینی از تاریخ برای همه نسل‌ها و دوران‌ها ثبت شده است، افزود: اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون رشادت‌ها و فداکاری‌های شهدا، جانبازان و ایثاگران است که از جان و مال خود گذشتند. ابهت و اقتدار کشور در برابر استکبار بواسطه دوران دفاع مقدس است.

عاشوری با اشاره بر اینکه دوران دفاع مقدس گنج بی‌همتایی است که دُرهای گران‌قیمتی را برای ما به ارمغان آورده است، خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس دارای دو بُعد ظاهری جنگ شامل اسلحه، تجهیزات و نیرو و بُعد دوم محتویات جنگ شامل ارزش‌ها و خوبی‌ها بود.

وی با بیان اینکه در دهه ۶۰ ارزش‌ها سکه رایج بازار بود، گفت: متاسفانه خلاء ارزش‌ها موجب گرفتاری‌ها و بروز مشکلات در جامعه شده است. آرامش و آسایش امروز کشور را مدیون خون پاک و مطهر شهدا و رزمندگان می‌باشیم.

عاشوری بر پاسداشت و حفظ ارزش‌ها تاکید کرد و افزود: اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، ورزشی و… در هفته دفاع مقدس صومعه‌سرا پیش‌بینی شده است. اجرای مطلوب این برنامه‌ها به همکاری و مشارکت همگان نیازمند است.

وی با بیان اینکه هفته دفاع مقدس هفته ارج نهادن به همه ایثارگری‌ها است، تصریح کرد: فضاسازی محیطی، برگزاری یادواره‌های شهدا، پیاده‌روی خانوادگی، افتتاح مسکن‌های محرومین، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و ویزیت رایگان از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس صومعه‌سرا است.

عاشوری با اشاره به در پیش بودن عید غدیر خم یادآور شد: عیدغدیر خم برای مسلمانان حائز اهمیت است. امام رضا(غ) به نقل از امام صادق (ع) فرموده‌اند«ارزش و اهمیت غدیر خم در آسمان‌ها مشهورتر از کره زمین است».

فرمانده سپاه پاسداران ناحیه صومعه‌سرا در پایان با بیان اینکه بازخوانی واقعه غدبرخم روز ۲۹ شهریور ساعت ۱۷ در پارکینگ شهرداری صومعه‌سرا توسط هنرمندان این شهرستان برگزار می‌شود، ابراز کرد: اجرای مطلوب این برنامه به همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌ها نیازمند است.

 

به گزارش سوما نیوز

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna