پنج شنبه 30 فروردین 1403

بهبود تولید چای ایرانی نیازمند تشکیل کارگروه کارشناسی و تخصصی

پایگاه خبری موج برنا  - جبار کوچکی نژاد  درباره وضعیت تولیدچای در کشور،گفت: مافیای چای بطورحتم در مشکلات چای دخیل هستند؛بنابراین برای رفع مشکلات تولید چای نیازمند تشکیل یک گروه کارشناسی  و تخصصی هستیم  تا  بتوانیم برای همیشه به مشکلات چای  با کیفیت ایرانی در  راستای  تولید خاتمه  بدهیم.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید در راستای وضعیت  تولید چای ایرانی یک سیاست واحد ترسیم کرد،تصریح کرد:چای ایرانی  بسیار با کیفیت تر  از چای خارجی  است  و این درحالی است که  ما  اگر خواهان توسعه چای ایرانی در حیطه  داخلی  و بین المللی هستیم،باید در زمینه بسته بندی مناسب وارد عمل شویم.

چای ایرانی

 

تولید و فروش چای به یک کلاف سردرگرم تبدیل شده است/بهبود وضعیت چای ایرانی نیازمند ریشه یابی و اتخاذ یک سیاست واحد است

کوچکی نژاد، افزود:ما اراضی بسیاری مناسبی برای تولید چای درکشور داریم و این درحالی است که  با توجه به ظرفیت و موقعیت جغرافیایی استان های همچون گیلان و مازندران می توان  در راستای  افزایش تولید به نحوی عمل کرد که  به جای واردات  به سمت صادرات بهینه حرکت کنیم،اما این مهم نیازمند توسعه صنایع تبدیلی درکنار  افزایش میزان تولید است.

 وی،یادآورشد:بحث تولید و فروش چای تبدیل به یک کلاف سردرگرم شده است که کسی در این راستا ورود نمی کند تا این  مشکل را برطرف کند و این درحالی است که وزارت کشاورزی باید با ورود قاطع  این وضعیت  را سرو سامان ببخشد.

نماینده مردم رشت درمجلس شورای  اسلامی با بیان اینکه بهبود وضعیت چای ایرانی نیازمند ریشه یابی و اتخاذ یک سیاست واحد است،گفت:تولید چای ایرانی نیازمند تشکیل یک گروه کارشناسی و تخصصی است.

عضو کمیسیون آموزش  و تحقیقات مجلس با بیان اینکه وضعیت محصول چای ،نیازمند ریشه یابی است تا بتوانیم از ظرفیت های تولید دراین عرصه استفاده  بهینه کنیم،یادآورشد:در  بخش  چای  با بحران روبرو هستیم،زیرا واردات در این عرصه  بیش از حد شده است.

/ خانه ملت

 
Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna