پنج شنبه 9 فروردین 1403

هدر رفت منابع کشور در مسیر قاچاق موادمخدر/ مبارزه با موادمخدر باید در راستای کاهش جرایم و بزهکاری های اجتماعی باشد

هدر رفت منابع کشور در مسیر قاچاق موادمخدر/ مبارزه با موادمخدر باید در راستای کاهش جرایم و بزهکاری های اجتماعی باشد

زهرا سعیدی مبارکه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با انتقاد از معضل مواد مخدر در کشور، افزود: واقعیت آن است که پدیده مواد مخدر و پیامدهای ناگوار و شوم آن، امروزه دیگر مشکل یک کشور یا یک منطقه نیست به گونه ای که این مساله دربرخی کشورها تبدیل به یک معضل اساسی شده و به هر جهت همه کشورهای دنیا به نحوی با آن درگیرند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: تعدادی از کشورها در جریان مقابله با قاچاق موادمخدر متحمل خسارات مالی و جانی فراوانی می‌شوند و دولت هایی که در این زمینه ناتوان و منفعل در مقابله با جریان های مافیایی تولید، توزیع و قاچاق موادمخدر بوده تنها نظاره گر آثار زیانبار این پدیده خانمان سوز هستند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: مبارزه با قاچاق موادمخدر باید در راستای کاهش جرایم و بزهکاری های اجتماعی مدنظر قرار گیرد تا بتوان از بسیاری آسیب های اجتماعی نیز جلوگیری کرد.

وی یادآور شد: امروزه بسیاری از منابع کشور در مسیر قاچاق موادمخدر هرز می رود و این مهم به جهت اهمیت وافری که دارد باید مورد توجه متولیان امر قرار گیرد.

سعیدی تاکید کرد: قاچاق موادمخدر، کشور را از داشتن نیروی انسانی سالم محروم می‌کند درحالی که تدابیری جهت حفظ نوجوانان و جوانان عزیزمان اندیشیده نشده است و به راستی پاسخگوی این همه قربانی که این مواد خواسته یا ناخواسته از جوانان ما می گیرد چه کسی است؟

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر از خانواده شخص آسیب دیده حمایت کافی و وافی صورت نمی گیرد که این نیز به دیگر معضلات در حوزه مواد مخدر افزوده است.

/ خانه ملت

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna