جمعه 31 فروردین 1403

حمیدرضا آذرپور افزود: خانه مسافرهای غیر مجاز با اسکان گردشگران در شرایط خلاف مقررات ، رعایت نکردن بهداشت، نداشتن تعرفه و بروز مشکلات انتظامی و اخلاقی معضلی برای گردشگری استان محسوب می شود.
وی با اشاره به تعطیلات تابستانی و افزایش سطح کمی گردشگرانی که گیلان را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می کنند، به چشمگیرتر شدن معضلات اجاره منازل استیجاری به گردشگران اشاره ،و تصریح کرد: این منازل بر خلاف خانه مسافرها که دارای مجوز رسمی از این اداره کل هستند، هیچگونه مجوزی برای ارایه خدمات اقامتی به مسافران ندارند.
وی ادامه داد: با توجه به تخصصی بودن مقوله اقامت در حوزه گردشگری، بررسی موضوع یادشده به این دلیل حائز اهمیت است که از نظر قانون هرگونه فعالیت غیر اصولی و غیر تخصصی در امور گردشگری اعم از ورود به حوزه واحدهای پذیرایی و نیز واحدهای اقامتی جرم تلقی شده و برای متخلفان جریمه نقدی معین شده است.
وی از ورود مجموعه قضایی گیلان در رفع این معضل گفت و اذعان کرد: با همکاری مستمر پلیس مقرر شد اداره کل میراث فرهنگی گیلان نیز طی مدت زمان یک ماهه مکاتبات لازم را با سازمان میراث فرهنگی کشور در خصوص تجربه موفق استان اردبیل در زمینه واگذاری امور خانه مسافرها به جامعه هتلداران به انجام رسانده و شرایط لازم برای اجرای این نمونه موفق در گیلان نیز فراهم شود.
آذرپور همچنین با اشاره به خواسته های تشکل های حوزه گردشگری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: فعالان این حوزه در قالب صاحبان مراکز اقامتی، پذیرایی و خدمات گردشگری، با توجه به صرف هزینه های فراوان و نیز ایفای نقش در مقوله افزایش سطح کمی و کیفی اشتغال، تصویب قوانین تسهیل کننده امور گردشگری و نیز افزایش حوزه اختیارات از سوی سازمان میراث فرهنگی کشور را از نمایندگان مردم در مجلس خواستار شدند.
وی فعالیت خانه مسافرهای غیرمجاز ، معضلی برای صنعت هتلداری استان دانست و افزود: اقدامات پراکنده در زمینه رفع این معضل کارساز نیست و می بایست تعامل ارگان های ذیربط در این زمینه بصورت منسجم انجام شود.
آذرپور ضمن قدردانی از اداره کل دادگستری و نیروی انتظامی استان بیان کرد: اسکان مسافر در خانه مسافرهای غیرمجاز بر خلاف مقررات است و رفع این معضل، نیازمند اهتمام ویژه دو ارگان یاد شده است.
طرح مسافرکاشانه، اقامتگاه های خانگی - توریستی یا خانه مسافر از سال 1376 و با هدف ایجاد امکانات رفاهی برای ماندگاری مسافر در مناطقی که قابلیت جذب گردشگر دارد، در گیلان آغاز شده است.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگری، 47 مهمانپذیر، 1043خانه مسافر ، 233 واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و 53 دفتر خدمات مسافرتی در گیلان فعال هستند.

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna