جمعه 31 فروردین 1403

 دکتر محمدعلی نجفی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره‌ی شهدای بزرگ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعین حرم و تبریک و تهنیت آغاز دهه‌ی کرامت و میلاد حضرت معصومه (س) گفت : جایگاه دختران در دین مبین اسلام جایگاهی بس والاست که باید به این قشر پرشور و پراستعداد جامعه بیشتر پرداخته شود.

وی نقش پیامبر عظیم الشأن اسلام در احیای کرامت دختران را در صدر اسلام بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت : زیبایی اندیشه‌ی پیامبر بزرگ اسلام در عزت دادن به دختران و ترویج این اندیشه باعث شد تا هویت آنان به خوبی در روزگاری که دختران زنده به گور می‌شدند ترسیم شود و به نسل‌های آینده منتقل گردد.

نماینده عالی دولت در گیلان افزود : اولین زنی که در اشاعه‌ی فرهنگ اصیل دینی ، توسعه و ترویج آن با تمام داشته‌هایش گام برداشت حضرت خدیجه(س) بود.

وی خانواده‌های شهدا را پرچم دار رسالت بزرگ شهیدان گلگون کفن میهن اسلامی عنوان کرد و افزود : اقتدار نظام مقدس اسلامی با وجود فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران حفظ می‌شود.

استاندار گیلان به از خود گذشتگی‌های جوانان این مرز و بوم در دوران دفاع مقدس و نیز دفاع از حرمین اشاره و خاطر نشان کرد : شهدای گرانقدر با تقدیم جان خود، ایثارگران با تحمل رنج جانبازی و آزادگان نیز با مقاومت در دیوارهای اسارت توانستند پرچم اسلام را به اهتزاز درآورند.

وی خاطر نشان کرد: یکرنگی، دل‌های پاک و دامن‌های عفیف شما فضای جامعه را نورانی‌تر خواهد کرد.

دکتر نجفی با اشاره به اینکه در پیشرفت‌های علمی و اقتصادی به حضور مسلمانان به ویژه جامعه‌ی ایران اسلامی در دنیای بزرگ امروز نیازمندیم گفت : در این حضور اگر ارزش‌های فرهنگی،‌حفظ کرامت و شرافت والای انسانی را نداشته باشیم حرف جدی در دنیا نخواهیم داشت.

وی افزود : افتخار ما این است که انقلاب و قانون اساسی ما متأثر از حفظ ارزش‌های والای انسانی هست.

وی داشتن عفت در میان جامعه‌ی زنان و دختران مسلمان ایرانی را در سطح دنیا زبانزد دانست و افزود : بخش اعظم این افتخار آفرینی مربوط به خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران است.

نماینده عالی دولت در گیلان تصریح کرد : هر زمانی که در جمع خانواده های شهدا و ایثارگران حاضر می‌شوم درخواستی جزء خدمت به مردم ، رفع گرفتاری ، معیشت آنان و حفظ امنیت کشور نداشته و ندارند.

وی خاطر نشان کرد : بنده و مدیران استان افتخار می‌کنیم که خدمتگزار چنین جامعه‌ای هستیم و شما نمونه‌هایی از این خانواده ها هستید.

وی به افتخار آفرینی بانوان و دختران گیلانی در بخش‌های فرهنگی، آموزشی و کسب رتبه‌های برتر در کشور اشاره و اظهار داشت : بیش از 60 درصد قبول شدگان کنکور که در سطوح عالی و رشته‌های با اهمیت حضور پیدا می‌کنند دختران گیلانی هستند.

استاندار گیلان افزود : در المپیاد ورزشی زنان و دختران جامعه با حفظ عفت و پاکدامنی و ترویج اخلاق اسلامی در دنیا حضور پیدا می‌کنند.

دکتر نجفی خاطر نشان کرد : در استان گیلان افتخار می‌کنیم در سطوح مدیریتی استان از خانواده‌های شهدا و فرزندان آنان بهره‌مند شده ایم.

در پایان این همایش با اهداء لوح تقدیر توسط استاندار گیلان از فرزندان دختر شاهد و ایثارگر تجلیل به عمل آمد.

گیلان 1393 دختر شهید دارد.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna