سه شنبه 4 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - حسن صفری روز سه شنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان انزلی یکی از مشکلات اساسی درحوزه مواد مخدر کشور را وجود مرز مشترک زمینی با افغانستان بعنوان دارنده رتبه نخست تولید تریاک و رتبه دوم تولید حشیش در دنیا عنوان کرد .
وی به رویکرد دولت یازدهم در راستای اجتماعی کردن امر مبارزه با مواد مخدر با مشارکت همه آحاد مردم اشاره و تصریح کرد: سلامت و تامین امنیت مردم ، از مهمترین دغدغه ها و مسائل مورد توجه دولت تدبیر و امید است.
صفری خاطرنشان کرد: پاکسازی نقاط آلوده و مبارزه با خرده فروشان در سطح استان و شهرستان، کاهش 30درصدی جرایمی چون سرقت را به همراه داشته است .
وی با اشاره به وجود بالغ بر یک میلیون و 400هزار نفر معتاد در کشور گفت: استان گیلان نیز 50هزار معتاد داشته و در راستای مبارزه با مواد مخدر سه هزار و 700نفر از نیروهای امنیتی و انتظامی و اطلاعاتی در سطح کشور شهید شده اند که سهم گیلان از این تعداد، 57 شهید است .
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار شهرستان انزلی از جمله اقدامات برای جلوگیری از ورود مواد مخدر را تجهیز مبادی ورودی و خروجی استان، استفاده از دستگاه های اشعه ایکس در گمرک درراستای نظارت بیشتر بر کالاهای ورودی عنوان کرد.
صفری با تاکید براینکه کنترل محسوس و نامحسوس محورهای مواصلاتی باعث ایجاد ناامنی درفعالیت قاچاقچیان شده، یادآور شد: کشف بیش از چهار هزار و 200کیلو گرم انواع مواد مخدر و دستگیری 28هزار نفر توزیع کننده، قاچاقچی و معتاد و همچنین انهدام باندهای تولید و توزیع مواد مخدر از نتایج این اقدام است.
وی به لزوم استفاده از پژوهشگران دانشگاهی به عنوان نقشه راه استان درحوزه پیشگیری از اعتیاد تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد آموزشی و کارگاه های ویژه مربیان و مدیران آموزش و پرورش با هدف توانمندسازی کارکنان در نحوه برخورد صحیح با دانش آموزان از دیگر اقدامات اساسی در راستای مبارزه با مواد مخدر است .
در خاتمه این جلسه ، دستگاه های عضو شورا موظف به برپایی نمایشگاه ، برگزاری مسابقات ورزشی با محوریت مبارزه با مواد مخدر و اجتماعی کردن رویکرد مبارزه با این پدیده شوم با استفاده از ظرفیت تشکل های مردمی شدند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna