چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - به گزارش  روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان ، سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار با اعلام این خبر، اجرای نخستین دور از ارسال کوله های کتاب در روستاهای محروم شهرستان رودبار را موفقیت آمیز و با استقبال بسیار خوب علاقمندان در این روستاها عنوان کرد.
محمدفکور با اشاره به ارسال این محموله کتاب در ایام ماه مبارک رمضان به این روستاها اظهار کرد: اجرای طرح خلاقانه کوله کتاب که در گیلان برای نخستین در شهرستان رودبار و روستاهای فاقد کتابخانه اجرایی می شود و به صورت سیار و با گردش دوره‌ای کوله، این امکان را ایجاد می‌کند در طول یک سال کتاب در اختیار روستاهای دور افتاده قرار گیرد.
وی خاطر نشان کرد: در مرحله اول، این طرح با 10 کوله کتاب در روستاهای محروم شهرستان رودبار اجرا شد و با این روش در هر روستا برای مدت حداقل یک ماه کوله کتاب حاوی 100 جلد کتاب در دسترس کودکان، نوجوانان و بزرگسالان روستایی قرار خواهد گرفت.
فکور افزود: هر کوله به مدت یک ماه در یک مکان عمومی در روستا، نظیر مدرسه ، مسجد ، مرکز بهداشت قرار داده می شود و علاقه مندان با مراجعه به این مکان ها، کتاب های مورد علاقه خود را به امانت می گیرند.
سرپرست اداره کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار همچنین با اشاره به اهمیت حضور کتابداران در محل اجرای طرح کوله کتاب ،آموزش یکروزه نمایندگان مناطق روستایی در اجرای این طرح ویژه را در اجرای صحیح و اثربخشی آن مهم دانست .
فکور در ادامه افزود: با توجه به گستره جغرافیای منطقه، وسعت و فاصله و پراکندگی و تعداد فراوان روستاها و دهستانها اجرای طرح هایی از این دست می تواند موجب رشد استعدادهای درخشان و بالقوه موجود در این مناطق و در نهایت منجر به توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی در سطح جامعه به خصوص در مناطق کمتر توسعه یافته و روستایی شود.
طرح کوله کتاب با همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی استان گیلان و انجمن توسعه فضاهای آموزشی و فرهنگی حامی در روستاهای محروم استان گیلان در حال اجراست.
در طرح کوله کتاب 9 کوله با ظرفیت 90 کتاب به یکی از افراد امین در روستاهای غیر قابل دسترس به کتاب به صورت امانت سپرده می شود و در مدتی مشخص کتابها به علاقمندان توزیع و پس از مطالعه جمع آوری و به شهرستان دیگری سپرده خواهد شد.
کوله های کتاب حاوی مطالب آموزشی در زمینه های مختلف عنوان شده است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna