جمعه 31 فروردین 1403
دولت برای هماهنگی وزارت بهداشت و بیمه‌ها لایحه ارائه دهد

 دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (یکشنبه 30 خرداد ماه) مجلس شورای اسلامی، پس از گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره حوزه سلامت، گفت: در اینجا باید از تلاش های اقای هاشمی وزیر بهداشت و همکارنشان تشکر کنم، البته وی در نشست امروز مسائل و نکاتی را درباره هماهنگی وزارت بهداشت و بیمه ها و سامان دهی بخش درآمدهای حوزه سلامت مطرح کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: درباره هماهنگی وزارت بهداشت و بیمه ها و سامان دهی بخش درآمدهای حوزه سلامت باید بگویم که بر اساس سیاست های کلی بخش سلامت که از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام تصویب و از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ گردید، باید حوزه سلامت و بخش درآمدی آن از یک مدیریت واحد برخودار شود، از این رو دولت باید لایحه ای را مطابق با این سیاست ها تدوین و به مجلس ارائه کند.

وی ادامه داد: از طرف دیگر در نشست امروز وزیر بهداشت نگرانی و نکاتی را درباره لزوم در نظر گرفتن منابع مالی پایدار برای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد که این مسئله قطعا امر دستی است، از این رو به نظر من اگر دولت و وزارت بهداشت پیشنهادات خود را در این حوزه در قابل برنامه ششم توسعه داشته باشد، می توان این موضوعات را سامان داد تا درآمدهای سلامت از ثبات و پایداری مناسبی برخوردار باشد.

رئیس مجلس شورای اسلامی، گفت: امیداورم در برنامه ششم توسعه مسائلی مانند هماهنگی وزارت بهداشت و بیمه ها و سامان دهی بخش درآمدهای حوزه سلامت و پایدار بودن منابع مالی این حوزه مورد توجه قرار گیرد.

خبرگزاری خانه ملت

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna