پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی  با انتقاد از رفتار خودسرانه برخی افراد که منجر به حمله به سفارت عربستان در جریان شهاد شیخ نمر شد، اظهار داشت: حمله به سفارت عربستان، آن زمان که موضع قدرت بودیم و تمام دنیا حق را به ایران می داد و ریاض در وضعیت انفعال بود مستمرا از خود دفاع می کرد، اشتباه بزرگی بود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس دهم شورای اسلامی با اشاره به شهید شدن حجاج ایرانی در منا و تعرض به دو نوجوان ایران در فرودگاه جده ادامه داد: علاوه بر کشته شدن جمعیت زیادی از حجاج ایرانی در منا،  به دلیل ناتوانی رژیم عربستان در برگزاری مراسم حج خسارت های مالی زیاد به ایران وارد شد در چنین شرایطی حمله ای به سفارت عربستان رخ داد که ضرورتی نداشت.

این نماینده با انتقاد از رفتارهای بچه گانه در جریان حمله به سفارت عربستان اظهار داشت: به آتش کشیدن ساختمان سفارت و سرقت برخی اموال بی ارزش از جمله تلفن ساده به دور از شأن ایران بود و اگر ایرانی دست به چنین کاری زده مزدور بوده و دست هایی پشت پرده این حادثه بوده است.

جعفرزاده با بیان اینکه ایران ازدیپلماسی قوی و حقوقی برخوردار است، بیان کرد: با این حساب لازم به بالا رفتن از سفارت عربستان نبود چرا که این کار باعث شد ورق برگردد و فضایی که به نفع ایران بود به ضرر ما تمام شود.

این نماینده ادامه داد: این خطا را زمانی می توانستیم بپوشانیم و برگ برنده را از دست دولت عربستان بگیریم که سریع اقدام حقوقی صورت می گرفت و با محاکمه آنها  به دنیا نشان می دادیم مخالف هستیم.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه حمله به سفارت عربستان ضربه سنگینی به کشور زده است و باعث شده است به طور غیر مستقیم حقوق حادثه دیدگاه منا ضایع شود، گفت: حمله به سفارت امنتیازهای زیاد به عربستان داد و انتظار داریم دستگاه قضایی عرلاوه بر محاکمه، برخورد بیشتری با متخلفان داشته باشد./

خبرگزاری خانه ملت

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna