جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - سرپرست روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان عصر سه شنبه گفت : در جریان این رقابت ها که در کشور ترکمنستان برگزار شد ، رزمی کاران گیلانی با درخشش خود موفق به کسب یک مدال طلا ، یک مدال نقره و دو مدال برنز شدند .
سعید علیپور  افزود : بر این اساس و در پایان این رقابت ها ، بهنام هدهدی آبکنار ورزشکار با سابقه و شایسته گیلانی در وزن به اضافه 100 کیلوگرم بزرگسالان ، با غلبه برابر رقبای خود مدال طلای مسابقات سامبو قهرمانی آسیا را کسب کرد .
وی اظهار کرد : همچنین حسین طلوع ثبوتی دیگر ورزشکار رزمی کار گیلانی حاضر در رقابت های سامبو قهرمانی آسیا ، در وزن به اضافه 100 کیلوگرم رده سنی نوجوانان موفق به کسب عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره شد .
وی ادامه داد : عارف کاظمی توسه در وزن 65 کیلوگرم و زمان تقی زاده در وزن 75 کیلوگرم دیگر ورزشکاران گیلانی حاضر در این دوره از رقابت ها در رده سنی نوجوانان بودند که موفق به کسب مدال برنز و مقام سوم آسیا شدند .
سرپرست روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گیلان بیان کرد : در رقابت های سامبو قهرمانی آسیا ، حدود 400 ورزشکار این رشته رزمی از 17 کشور ، در شهرک المپیک عشق آباد ترکمنستان به مدت سه روز با هم به رقابت پرداختند .
سامبو یک ورزش رزمی روسی است که در دهه 1920 در ارتش سرخ شوروی به منظور تقویت توانایی مبارزه تن‌ به ‌تن سربازان در آن کشور پایه‌ گذاری شد که این رشته بر فنون گلاویزی و پرتابی استوار است .
رشته رزمی سامبو ، تلفیقی از موثرترین تکنیک‌های چندین رشته رزمی دیگر از جمله جودو ژاپنی ، کشتی آزاد و فرنگی و همچنین سبک‌های محلی کشتی آسیای میانه و قفقاز است .

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna