جمعه 7 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - دکتر یوسف زاده چابک رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت، ضمن گرامی داشت یاد و خاطره بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران – امام خمینی ( ره) ، اظهار داشت: اجرای طرح تحول سلامت باعث ایجاد آرامش در فضای جامعه و اعتماد مردم به برنامه ریزی های کلان کشور شده است. شاید بتوان گفت؛ پر افتخارترین عملکرد دولت یازدهم رسیدگی به وضعیت سلامت مردم بوده است.  
وی با اشاره به این که اجرای هر طرح جدیدی، دارای نقاط قوت و ضعفی می باشد، خاطرنشان کرد: طرح تحول سلامت علی رغم این که باعث کاهش هزینه های درمان و در نتیجه افزایش رضایتمندی مردم شد ولی در ابتدای امر کیفیت آموزش و درمان در آن دیده نشده بود که با ارایه بسته های اعتبار بخشی آموزشی در سال 94، کیفیت آموزش و ارتقای کیفیت خدمات درمانی نیز  مورد توجه قرار گرفت.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان، یکی از مقوله های مهم در امر سلامت را بحث پیشگیری و جلوگیری از بروز بیماری های غیرواگیر دانست و افزود: کاهش ورودی هزینه های سلامت از طریق پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر، یکی از مهمترین  برنامه های آتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان است که در نهایت موجب کاهش هزینه های درمان خواهد شد.
این مقام مسوول ، با اشاره به این که  با تعامل و همفکری بین سازمان های بیمه گر و دانشگاه می توان نقاط قابل بهبود در ارایه خدمات را شناسایی کرد، گفت:  این نقاط در دو حوزه قابل بررسی است یکی از این نقاط مربوط به فعالیت های درون سازمانی است . در این راستا مشکلات بیمارستان ها در ارایه به موقع اسناد ، کمبود نیروی انسانی است که در امر نظارت براسناد فعالیت دارند به طوری که در حال حاضر برخی از بیمارستان ها کارشناس مقیم ندارند. از سوی دیگر، رویه یکسانی در تنظیم و رسیدگی به اسناد  وجود ندارد و لازم است در این خصوص با توجه به افزایش حجم فعالیت بیمارستان ها، راهکارهایی نیز اتخاذ شود.
دکتر یوسف زاده چابک گفت: امروز آرزوی سیستم سلامت داشتن پرونده الکترونیک است و امیدواریم بتوانیم به جایی برسیم که به جای دفترچه بیمه از کارت بیمه استفاده نماییم تا  وضعیت و روند سلامت بیماران،  قابل ارزیابی باشد.
وی با بیان این که  سازمان های بیمه گر ، هنوز از دریچه درمان به مقوله سلامت می نگرند، اذعان داشت: علیرغم اهمیت مقوله پیشگیری، ساز و کار مناسبی برای پیشگیری از بیماری ها مورد توجه قرار نگرفته است. استقرار بیمارستان های پیش رو سلامت جزء اهداف آینده ماست . در این راستا حمایت از بیمارستان های پیشرو سلامت توسط سازمان های بیمه گر می تواند در کاهش هزینه ها موثر باشد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان تاکید کرد: کاهش هزینه های بیمه با نگاه افزایش کسورات به ضرر تیم سلامت است. این امر علاوه بر کاهش اعتماد می تواند چالش هی جدی ای را در کیفیت ارایه خدمات درمانی به دنبال داشته باشد.
وی افزود:از دیگر نقاط قابل بهبود در بحث بیمه ها فعالیت های بیرونی است که شامل تولیت و حاکمیت دولت، تولید منابع ، تدارکات خدمات سلامت و تامین منابع مالی سازمان های بیمه گر است. در این خصوص همکاری بین وزارت بهداشت و سازمان های بیمه گر اجتناب ناپذیر است و به نظر می رسد بازنگری ها برای تامین منابع باید صورت بگیرد.
وی در پایان وجود سازمان های متعدد بیمه گر را از دیگر چالش های حوزه سلامت عنوان کرد و افزود: بحث پزشک خانواده، عدم پوشش جمعیت شهری از دیگر مقوله هایی است که مغفور مانده و باید مورد توجه قرار گیرد.
دکتر کبیر مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران ، دکتر نجفی استاندار گیلان، هیات مدیره بیمه سلامت کشور، دکتر اکبری مدیر عامل بیمه سلامت گیلان، ازدیگر سخنرانان این اجلاس بودند./
گفتنی است: دهمین اجلاس سراسری مدیران ارشد سازمان بیمه سلامت 11 تا 13 خردادماه 95 به مدت سه روز در هتل کادوس رشت گشایش یافت.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna