پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - طهمورث لاهوتی اشکوری روز دوشنبه در نشست خبری استان گیلان افزود: در راستای اقتصاد مقاومتی، تصمیمات خوبی برای حمایت از واحدهای صنعتی ، بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی آنها و توسعه فعالیت شان گرفته شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای امسال تفاهم نامه ای بین صنایع کوچک ایران و شهرک های صنعتی و امور صنایع وزارت صنعت شکل گرفته است که به استناد این تفاهم نامه، هفت هزارو 500 واحد تولیدی مشکل دار شناسایی شوند که بیش از 600 واحد آن مربوط به گیلان است.
وی تصریح کرد: در راستای شناسایی این واحدهای صنعتی، صاحبان صنایع کوچک و متوسط می توانند با ثبت نام در سامانه بهین یاب مشکلات خود را مطرح کنند.
لاهوتی اشکوری با بیان اینکه شناسایی، براساس ثبت مشکل خودشان از لحاظ مالی و یا مشکلات با دستگاههای خدمات رسان و یا مشکلات دیگر در سامانه صورت می گیرد، اظهار کرد: کارگروهی به عنوان کارگروه رونق شکل گرفته است که مشکلات به صورت اولیه در آنها پایش می شود.
وی تصریح کرد: پس از شناسایی و پایش اولیه مشکلات دراین کارگروه ، واحدها به کارگروه رفع موانع تولید معرفی می شوند.
لاهوتی اشکوری با اشاره به آغاز ثبت نام واحدهای صنعتی از هفته گذشته گفت: تاکنون 179 واحد در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند که از این تعداد واحد صنعتی ثبت نام کننده ، حدود 80 واحد از داخل و مابقی خارج از شهرک های صنعتی در استان ثبت نام کرده اند.
وی با بیان اینکه این تسهیلات برای واحدهایی است که حداکثر یکصد نفر نیروی انسانی دارند، تصریح کرد: تسهیلات در نظر گرفته شده در دو بخش برای واحدهای بهره بردار که با ظرفیت کمتر کار می کنند و یا بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند، پرداخت می شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان در ادامه از بخشودگی 50 تا 90 درصدی معوقات واحدهای صنعتی به شرکت های صنعتی استان خبر داد و گفت: واحدهای صنعتی تا پایان شهریور ماه برای برخورداری از این مزایای در نظر گرفته شده مهلت دارند.
وی همچنین با اشاره به حمایت سازمان صنایع کوچک برای انتقال تکنولوژی به واحدهای صنعتی اظهار کرد: واحدهای صنعتی که قابلیت فناوری دارند شناسایی و از تسهیلات بانکی بهره مند می شوند.
وی با اشاره به اینکه خوشه های صنعتی استان در الویت هستند، بیان کرد: تا پایان خردادماه در خوشه های صنعتی زیتون، چای و کلوچه واحدهای دارای شرایط را شناسایی می کنیم.
لاهوتی اشکوری تصریح کرد: واحدهایی که قابلیت صادرات را دارند ، برای صادرات کالاها و محصولات خودشان می توانند از مزیت های صادراتی و هم تسهیلات بانکی بهره مند شوند.
لاهوتی اشکوری در ادامه این نشست خبری به انعقاد تفاهم نامه بین استانداری و بانک سینا اشاره و بیان کرد: براساس این تفاهم نامه ، پنج درصد یارانه از سوی بانک و پنج درصد یارانه از سوی استانداری برای سود تسهیلات در بخش گردشگری ، کشاورزی و صنعت تعلق می گیرد.
وی با بیان اینکه 20 میلیارد تومان برای این بخش ها اختصاص یافته است ،گفت: 50 درصد از این مبلغ، مربوط به صنایع می شود.
33 شهرک و نواحی صنعتی مصوب در استان وجود دارد که حدود 700 واحد بهره بردار در آنها فعال است.
با این تعداد واحد بهره بردار در شهر ک ها و نواحی صنعتی استان برای حدود هشت هزار و 500 نفر اشتغال مستقیم و حدود چهار هزار نفر اشتغال غیر مستقیم ایجاد شده است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna