پنج شنبه 9 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - محمد رضا روشنی  اظهار داشت: در حال حاضر 10 راس مارال در این محل نگهداری می شود که از این تعداد پنج راس نر و پنج راس ماده هستند.
وی افزود: صبح امروز یکی از مارال های آبستن پناهگاه حیات وحش لوندویل زیر نظر دامپزشک و در سلامت کامل وضع حمل کرد.
وی با اشاره به اینکه بره مارال متولد شده نر و وضعیت عمومی آن مساعد است، اضافه کرد: 10 راس مارال ، دو راس گوزن زرد ایرانی ، 11 راس گراز و حدود 100 راس خرگوش هم اینک در محدوده محصور 60 هکتاری در پناهگاه حیات وحش لوندویل آستارا نگهداری می شوند.
مارال یکی از بزرگترین انواع گوزن و بزرگترین گوزن بومی ایران است و با این که در گذشته جمعیت بسیار زیادی در اغلب نواحی جنگلی سواحل دریای خزر، ارتفاعات البرز و دامنه‌های زاگرس داشت، امروزه تنها در برخی از ارتفاعات دور از دسترس البرز مرکزی و شرقی پیدا می‌شود.
مارال ایرانی هم اکنون به دلیل شکار بی‌رویه و تخریب زیستگاه با خطر انقراض روبرو است.
پناهگاه حیات وحش لوندویل و تالاب آق شهرستان آستارا با مساحتی افزون بر یک هزار و 74 هکتار طی مصوبه شماره 63 مورخه 21 مرداد ماه سال 1354 شورای عالی محیط زیست کشور به مجموعه مناطق تحت مدیریت سازمان محیط زیست در آمده است.
این پناهگاه حیات و تالاب استان گیلان و در حد فاصل بین بخش لوندویل و بخش مرکزی شهرستان آستارا واقع شده و از جنوب به شهر لوندویل ، از شمال به شهر آستارا ، از شرق به دریای خزر و از غرب به جاده آستارا ـ لوندویل منتهی می شود.

سیمای گیلان

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna