جمعه 10 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا -حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در دیدار با جمعی از جوانان و نخبگان ورزشی شهرستان بندرانزلی بر دو اصل خودسازی و تذهیب نفس تاکید کرد و افزود: بحث انتظار در جامعه امروزی باید از اهمیت ویژه برخوردار باشد،لذا با توجه به این موضوع، وظایف سنگینی بر عهده آحاد مردم جامعه خصوصا جوانان است.

وی به دغدغه ها و انتقادات جوانان از وضعیت فعلی شهرستان اشاره کرد و گفت:در این شهرستان مسائل جوانان مثل خیلی از مسائل دیگر مورد کم توجهی و گاها بی توجهی قرار گرفته است .

امام جمعه بندرانزلی در ادامه اظهار کرد:هر چند که وجود جوانان نخبه ورزشی، علمی و حتی فرهنگی از ویژگی های منحصر به فرد این شهرستان است اما متاسفانه ظهور و بروز کافی ندارد و قطعا بخش قابل توجهی از مسائل با به میدان آمدن جوانان بر طرف می شود.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین تاکید کرد:صحبت های زیادی شده است و صحبت زیاد کرده ایم، اینکه منتظر بمانیم تا مسئولان برای ما کاری کنند، شدنی نیست .

وی متذکر شد:احساس می کنم جوانان این شهرستان برای ورود به عرصه نگرانی دارند، جوانان باید به میدان بیایند، مطالبه گر باشند، تصمیم ساز باشند و عمل کنند، اگر جوانان خودشان به وسط میدان بیایند می توانند جزء تصمیم سازان باشند، ورود جوانان به این عرصه می تواند دید خیلی از مسئولان را به جوانان تغییر دهد.

امام جمعه بندرانزلی در ادامه به دغدغه جوانان در خصوص وضعیت اسفناک تالاب بین المللی انزلی نیز اشاره کرد و افزود: کم توجهی ها و بی تفاوتی هایی وجود دارد اما شما جوانان نباید به انتظار دیگران بنشینید ، مسئولان اگر همت کنند نهایتش جلسه برگزار می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین همچنین تاکید کرد: استفاده ناصحیح از تالاب، دلیل اصلی خشک شدن آن است، یکی آب تالاب را خشک می کند تا زمینش را تصرف کند و دیگری آلودگی کارخانه خود را وارد تالاب می کند و یا مثل برخی از مغازه داران، فاضلاب ها را به درون تالاب می ریزند، محیط زیست باید با جدیت برای جلوگیری از تالاب خواری ها ورود کند.

وی خطاب به فعالان محیط زیست و دستگاه های مربوطه نیز گفت: فعالان محیط زیست باید فرهنگ سازی کنند و خود مقابله گر باشند و با مطالبه گری از مسئولان، درخواست های محیط زیستی خود را پیگری کنند.

امام جمعه بندرانزلی با بیان اینکه جوانان انزلی باید برای شهر خود وقت بگذارند، گفت:این بی رغبتی و انزوا نسبت به فعالیت های اجتماعی و فرهنگی در شهرستان احساس می شود، این چیز بسیار بدی است، شما جوانان باید این حالت را متحول کنید.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین افزود:جوانان چرا به موضوعات شهر ورود نمی کنند؟ شما جوانان امید و بازوی رهبری هستید، شما باید فضای شهر را متحول کنید و اثرگذار باشید.

وی اقتصاد مقاومتی را نیز تنها راه علاج مشکلات برشمرد و تصریح کرد:شما جوانان خلاق و کوشا می توانید منشا اثر باشید، باید فرهنگ اینکه، شغل یعنی استخدام در نهاد دولتی اصلاح شود، بروید پایان این استخدام ها را ببینید، با فکری خلاق به فکر ایجاد شغل و درآمد باشید.

 امام جمعه بندرانزلی در پایان خاطرنشان کرد: این دیدارها قطعا به ایام و مناسبت هایی خاص منحصر نخواهد شد و انشاء الله با همکاری عزیزان اداره ورزش و جوانان ادامه دار می شود

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna