جمعه 10 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - رضا علیزاده  در آستانه فرا رسیدن هفته صنایع دستی و افتتاح نمایشگاه صنایع دستی بومی در هتل ایران رشت افزود: با توجه به شعار انتخاب شده سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر ' اقتصاد مقاومتی،اقدام و عمل' ، یکی از بهترین راهکار ها برای عملیاتی نمودن اقتصاد مقاومتی، توسعه صنایع دستی است.
وی بازاریابی تخصصی و نوین را از الزامات فروش و انتشار صنایع دستی دانست و اظهار کرد: این اداره کل با بهره گیری از نظرات و پیشنهادات متخصصین حوزه بازاریابی و فعالان تجاری در راستای مرتفع ساختن این نیاز تلاش کند.
وی؛ برندسازی تولیدات مختلف گیلان را عنصری موفق در توسعه این صنعت در استان خواند و گفت: صنایع دستی شاخص هر شهرستان و هر منطقه از استان با کیفیتی ممتاز با نام و نشان شایسته روانه بازارهای جهانی می شود و در این بین می توان به شالبافی ماسال، بامبو لاهیجان، مروار آستانه و.... اشاره کرد.
علیزاده، رفع مشکل بیمه ای هنرمندان و فراهم نمودن زمینه حضور این تولیدکنندگان در بازارهای جهانی را از اقداماتی دانست که با جدیت از سوی اداره کل پیگیری می شود.
وی برپایی نمایشگاه های صنایع دستی را آوردگاه هنرمندان توصیف کرد و تسلسل و تداوم برپایی این نمایشگاه های هنری را برای توسعه صنایع دستی و همچنین گردشگری استان ضروری خواند.
به گفته وی 90 درصد شرکت کنندگان در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی گیلان بومی است و بیش از 45 هنرمند با 40 رشته هنری در 32 غرفه حضور دارند.
نمایشگاه صنایع دستی بومی و محلی گیلان تا 13 خردادماه در هتل ایران میزبان گردشگران و علاقمندان به هنرهای سنتی و بومی است.
از 90 رشته صنایع دستی گیلان 71 رشته فعال است و تاکنون شش هزار و 298 هنرمند هنرهای سنتی و صنایع دستی استان بیمه شده اند.
رشتی دوزی ، لباس محلی ، چادرشب بافی ، خراطی ، چوب تراشی ، گره چینی ، نازک کاری ، منبت و معرق چوب ، کدوی منقوش ، حصیربافی ، بامبوبافی ، مرواربافی ، سفالگری ، کاشی معرق ، مینای خانه بندی ، چلنگری ، قلمزنی ، گلیم بافی ، جاجیم بافی ، شال بافی ، نمد مالی ، جوراب بافی ، عروسک بافی ، قلاب بافی و …برخی از هنرهای سنتی و صنایع دستی گیلان است.
بیستم خردادماه روز صنایع دستی نامگذاری شده است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna