جمعه 10 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - حجت الاسلام ابراهیم حاتمی  گفت: همه ساله با نزدیک شدن به ماه پر خیر و برکت رمضان مساجد با حضور جمع کثیری از مسلمانان روزه دار حال و هوای دیگری را پیدا می کند پس شایسته است که در آستانه ماه میهمانی خدا خانه های خدا را پاک و غبار روبی کنیم.
وی با اشاره به اینکه تاکنون در بیش از 50 مسجد غبارروبی صورت گرفته است ، افزود: مساجد از صدر اسلام همواره به‌ عنوان پایگاه مهم اجتماعی برای مسلمانان مطرح بوده که تمامی برنامه ها و تصمیمات مهم دینی و دنیوی در آن مدیریت می‌شد که آباد کردن این اماکن مقدس و پاکیزه نگهداشتن آن ها همواره مورد تاکید پیامبر اکرم ( ص) و ائمه اطهار (ع) بوده است.
وی با اشاره به اهمیت غبارروبی و بهداشت مساجد ، بیان کرد: آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان از سنت‌های حسنه‌ای است که مردم این شهرستان به آن پایبند هستند و آغاز آن با نظافت و پاکیزه نگه داشتن مساجد و برگزاری کلاس‌ ها و دوره‌ های تلاوت، حفظ، ترجمه و تفسیر قرآن کریم همراه است.
وی غبارروبی مساجد را بهانه‌ای برای استقبال از بهترین و با فضیلت‌ترین ماه خدا دانست و تصریح کرد: شاید این دهه فرصتی باشد که با طهارت مساجد، بندگان خدا نیز همت کرده و با طهارت قلب خود، به میهمانی خداوند در ماه مبارک رمضان بروند.
حجت الاسلام حاتمی با تاکید بر اینکه همه باید در طول سال به غبارروبی و نشاط مساجد توجه ویژه داشته باشیم، اظهار داشت: پاکیزه بودن فضای مسجد و ایجاد فضایی دلنشین، رغبت نوجوانان و جوانان را به حضور معنوی در این اماکن و مشارکت جدی در برنامه‌های فرهنگی، دینی و قرآنی آن افزایش می‌دهد.
سرپرست اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا در خاتمه با اشاره به اهمیت پاکیزه نگهداشتن مساجد و اماکن مقدس خاطر نشان کرد: خداوند برای تکریم و تعظیم مساجد به دو پیامبرش سفارش می‌کند خانه ی مرا برای طواف کنندگان و رکوع کنندگان پاک و تمیز کنید که براساس این موضوع و نیز تاکید دین اسلام بر مبحث نظافت، برای مومنین واجب است موقع آمدن به مساجد با لباس تمیز، آراسته و خوشبو وارد شوند.
شهرستان 86 هزار نفری آستارا در منتهی الیه غرب مرکز استان گیلان و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده و دارای 87 مسجد است.

ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna