جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - رضا قشلاقی  با بیان اینكه 749 ثوب پارچه و البسه قاچاق در استان كشف شده است، افزود: این مقدار پارچه و البسه قاچاق كه از سوی پنج نفر با خودروی سواری به صورت جداگانه برای انتقال به استان هایی از جمله تهران و قزوین حمل می شدند، كشف شد.
وی اظهار كرد: با مطرح شدن پرونده در شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات قاچاق كالا و ارز شهرستان آستارا ، تخلف مباشرت در حمل قاچاق كالا محرز تشخیص داده شد.
وی تصریح كرد: با رسیدگی به این پرونده ، حكم به ضبط كالاهای قاچاق كشف شده به نفع دولت و پرداخت مبلغ 212میلیون و 24 هزار و 902 ریال جزای نقدی در حق دولت صادر شد.
**قاچاقچی ماهیان خاویاری در گیلان بیش از 150 میلیون ریال جریمه شد
قشلاقی همچنین با اشاره به كشف ماهیان خاوری قاچاق و مجازات عاملان آن ادامه داد: 32 كیلوگرم ماهی خاویاری ( اوزون برون ) در داخل دو عدد كلمن از طریق اتوبوس از استان گلستان به مقصد گیلان بارگیری شده بود.
قشلاقی اظهار كرد: بدنبال كشف این میزان ماهیان خاویاری و رسیدگی به این پرونده تخلف متهم محرز شد.
وی اضافه كرد: با مشخص شدن این تخلف، علاوه بر ضبط كالای كشف شده ،متخلف به پرداخت مبلغ 150 میلیون و 600 هزار ریال جزای نقدی در حق دولت محكوم شد.
وی در ادامه از نظارت مستمر بر مراكز پذیرایی خبر داد و گفت: نظارت بر مراكز پذیرایی در الویت اصلی نظارت های مشترك این سازمان است.
قشلاقی اظهار كرد: متاسفانه مراكز پذیرایی دارای مشكلات بسیاری از جمله فعالیت بدون مجوز، عدم رعایت مقررات صنفی و مهم تر از همه عدم رعایت مقررات بهداشتی و محیطی می باشند.
قشلاقی تصریح كرد: با توجه به اینكه خدمات این واحدها به بهداشت و سلامت شهروندان ارتباط مستقیم دارد؛ این مرجع با همكاری ادارات بهداشت ، دامپزشكی ، اتاق اصناف و گردشگری از ابتدای سال جاری اقدام به نظارت مشترك از واحدهای پذیرایی كرده است.
وی اظهار كرد: در همین راستا، یك رستوران دیگر به دلیل عرضه كالای غیر قابل مصرف و غیر بهداشتی (استفاده از رنگ مصنوعی در پخت غذا ) و استفاده از مرغ و گوشت تاریخ مصرف گذشته در پخت غذا پلمپ شد.
به گفته قشلاقی؛ از ابتدای امسال تا كنون؛ 12 رستوران به دلیل عرضه كالای غیرقابل مصرف و غیر بهداشتی پلمپ شده است.

/ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna