جمعه 10 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - دکتر علی بانی  با ارائه گزارشی از سفر هیأتی به سرپرستی رئیس دانشگاه به کشورهای آلمان و فرانسه اظهار کرد: در راستای گسترش تعاملات علمی بین‌المللی با دانشگاه‌های خارج از کشور،به دعوت رئیس دانشگاه فولدای آلمان رئیس دانشگاه گیلان به کشور آلمان عزیمت و از دانشگاه‌های فولدا و هامبورگ بازدید کرد.

وی تصریح کرد: پس از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دو دانشگاه گیلان و فولدا در اسفند ماه سال ۱۳۹۴، هیأتی از دانشگاه گیلان در راستای عملیاتی کردن تفاهم نامه با رئیس دانشگاه فولدا و رؤسای دانشکده‌های مختلف این دانشگاه ملاقات کرده و در خصوص تبادل اعضای هیات علمی و دانشجو به بحث و تبادل نظر پرداختند.

مدیر مرکز همکاری‌های علمی و روابط بین‌الملل دانشگاه گیلان ادامه داد:براساس توافقات به عمل آمده، مقرر شد سالانه ۶ دانشجوی دانشگاه گیلان برای دوره‌های مختلف با بورس دانشگاه فولدا به کشور آلمان اعزام شوند.

بانی اضافه کرد:در حاشیه این بازدید، هیات دانشگاه گیلان ضمن دیدار با دانشجویان دانشگاه گیلان که در دانشگاه فولدا مشغول به تحصیل هستند،از نزدیک در جریان مسائل این دانشجویان قرار گرفت.همچنین این هیأت به همراه رئیس دانشگاه فولدا پس از ملاقات با شهردار فولدا از بناهای تاریخی این شهر بازدید کردند.

وی یادآور شد:رئیس دانشگاه گیلان از دانشگاه هامبورگ بازدید و در این بازدید زمینه‌های اولیه برای همکاری مشترک بین موسسه آسیا و آفریقا دانشگاه هامبورگ با گروه‌های مرتبط در دانشگاه گیلان شکل گرفت.

هیات دانشگاه گیلان همچنین از شرکت بادر که در زمینه ماشین آلات صنایع غذایی در شهر هامبورگ فعالیت دارد بازدید به عمل آورد و مدیر عامل این شرکت آمادگی خود را برای راه‌اندازی واحد تحقیق و توسعه(R & D) در دانشگاه گیلان اعلام نمود.

دکتر بانی خاطرنشان کرد: هیات دانشگاه گیلان بازدیدی از مرکز اسلامی شهر هامبورگ نیز به عمل آورد که توسط آیت‌الله رمضانی، عضو هیأت امنای دانشگاه گیلان اداره می‌شود.

وی درباره سفر رئیس دانشگاه به فرانسه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های استراسبورگ و ENSAM پاریس از دیگر مراکز آموزشی بودند که مورد بازدید هیات دانشگاه گیلان قرار گرفتند. دانشگاه استراسبورگ که با بیش از 46هزار دانشجو یکی از بزرگترین دانشگاه‌های فرانسه است آمادگی خود را برای انجام پژوهش‌های مشترک بخصوص در زمینه مطالعات بین فرهنگی و ریاضی اعلام نمود و مقرر شد دانشجویان دوره دکتری با حمایت دانشگاه استراسبورگ برای انجام تحقیقات مشترک در دوره فرصت مطالعاتی از امکانات این دانشگاه بهره‌مند شوند.

دکتر بانی در پایان خاطرنشان کرد: مسئولان دانشگاه ENSAM پاریس که بزرگترین دانشگاه علم و صنعت پاریس است نیز در بازدید رئیس دانشگاه گیلان از این دانشگاه، برای عقد تفاهم نامه با دانشگاه گیلان اعلام آمادگی کردند و مقرر شد تا همکاری مشترک علمی بین گروه‌های فنی دانشگاه گیلان و دانشگاه ENSAM برقرار شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna