جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا -دکتر فهیمه فرهمندپور در دیدار با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گیلان با بیان اینکه طی دوران حضورم در وزارتخانه از مدیران رکورددار برای حضور در استان های مختلف هستم، اظهار کرد: معتقدم عمر خدمت کوتاه است لذا ارتباط نزدیک و آشنایی با مشکلات زنان در مناطق مختلف از دغدغه هایم است.

وی با بیان اینکه شاخص های بررسی وضعیت زنان در مناطق مختلف با یکدیگر تفاوت دارد، افزود: ورود زنان در عرصه های مدیریتی برای وضعیت خوب زنان یک جامعه کافی نیست، زمانی می توان گفت زنان جامعه از وضعیت خوبی بهره مند هستند که هیچ بانویی از زن بودنش ناراضی نباشد و به واسطه مونث بودن از هیچ خدماتی محروم نشود.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان با اشاره به اینکه ویژگی های یک جامعه آرمانی در احادیث و روایات به زیبایی بیان شده است، گفت: یکی از نشانه های جامعه مهدوی حضور زنان تحصیل کرده و دانشمند است حتی اگر در پست های اجرایی نباشند.

دکتر فرهمندپور با بیان اینکه امنیت یکی دیگر از مولفه های جامعه آرمانی مهدوی است،افزود: بعنوان یکی از مدیران حوزه اجرایی زنان که در جهت تنظیم سیاست های حوزه بانوان فعالیت می کنم هدفم این است که زنان جامعه ایران اسلامی هیچگاه به دلیل نگاه جنسیتی ستم کش و نابرخوردار نباشند.

وی با بیان اینکه رویکرد نظام برنامه ریزی باید تغییر کند،ادامه داد: هیچ کجای قانون، بودجه های مملکتی به تنهایی برای مردان در نظر گرفته نشده است، ممکن است همین نگاه کلان فارغ از تفکیک جنسیتی موجب کمبود امکانات زنان در بخش های مختلف شده باشد.

مشاور وزیر کشور در امور بانوان هدف غایی در برنامه ریزی مدیریتی باید نهادینه سازی عدالت عملی باشد، یادآور شد: ماموریت دستگاه ها در زمینه حمایت از بانوان مشخص است، باید میزان دسترسی عادلانه امکانات بین آقایان و بانوان بعنوان مخاطبین دستگاه های مختلف ایجاد شود.

دکتر فرهمندپور با بیان اینکه نباید منتظر باشیم که طلاق اتفاق بیفتد سپس به دنبال حل معضلات زنان سرپرست خانوار باشیم، تاکید کرد: باید از سرمایه ها در جهت تامین و حفظ بنیان خانواده استفاده کنیم و با آموزش مهارت های زندگی قبل از ازدواج از وقوع طلاق پیشگیری کنیم./ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna