شنبه 1 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - محمد شهبازي بيان كرد: منطقه ويژه اقتصادي بندر آستارا تا پايان سالجاري به شكل رسمي راه اندازي مي شود.
وي اظهار كرد: مناطق ويژه و آزاد بر پيشرفت كشور و منطقه ايجاد شده هر استان تأثير بسزايي دارد.
وي ادامه داد: در مصوبه هاي هيأت دولت آيتم هايي براي مناطق ويژه تعريف مي شود كه در اين تعاريف مشخص مي شود كه هر منطقه در چه زمينه هايي فعاليت نمايند.
وي با تأكيد بر اينكه منطقه ويژه اقتصادي آستارا تا پايان سالجاري به شكل رسمي راه اندازي مي شود، افزود: پررنگ تر شدن تجارت در اين منطقه و اداره اين منطقه با هدف بهره مندي مردم شهرستان و استان در دستور كار پيگيري قرار دارد.
شهبازي از طولاني شدن زمان راه اندازي اين منطقه سخن گفت و اضافه كرد: گمرك در تعامل با ساير دستگاه ها نهايت تلاش خود را در راستاي راه اندازي سريع اين منطقه انجام خواهد داد.
وي در بخش ديگر سخنان خود از وضعيت استراتژيكي گمرك آستارا سخن گفت و توضيح داد: آستارا هم گمرك مرز خشكي و هم گمرك مرز آبي فعال دارد و در تجارت چمداني جزو گمركات اول كشور مي باشد.
ناظر گمركات گيلان انجام همه رويه ها را در گمرك آستارا از مزاياي مهم براي بازرگانان برشمرد و خاطر نشان كرد: اولين كشتي اروپايي در سال گذشته در همين بندر پهلو گرفت و بار خود را تخليه كرد.
وي در پايان اذعان كرد: با توجه به اينكه گمرك آستارا از قديمي ترين گمركات كشور است در برخي از زير ساخت ها با مشكلات اساسي مواجه است كه با پيگيري هاي مستمر در حال برطرف كردن آن هستيم.
در جلسه هفدهم اسفندماه 1393 هيأت وزيران و به پيشنهاد دبيرخانه شوراي عالي مناطق آزاد تجاري - صنعتي و ويژه اقتصادي و اداره مناطق ويژه اقتصادي جمهوري اسلامي ايران مصوب 1384 ، ايجاد منطقه ويژه اقتصادي آستارا به تصويب رسيد.
در اين جلسه دستور ايجاد منطقه ويژه اقتصادي بندر آستارا در استان گيلان با حوزه فعاليت هاي دريايي، بندري ، صنايع و خدمات وابسته و لجستيكي و ايجاد ارزش افزوده تصويب و توسط اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري ابلاغ شد.
منطقه ويژه اقتصادي آستارا در 61 هكتار محدوده بندر چند منظوره آستارا در خشكي و شاخه هاي موج شكن دريايي آن اجرايي شود.
شهرستان 86 هزار نفري آستارا در 200 كيلومتري غرب مركز استان گيلان و در جوار مرزهاي جمهوري آذربايجان واقع شده و بندر اين شهرستان از فروردين ماه سال 92 فعاليت خود را به طور رسمي آغاز كرده است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna