جمعه 31 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - جان كاسكو رئيس سازمان جهاني فوتبال ساحلي به همراه "جوزف پونست" رييس كميته مسابقات و "آلكس سوريانو" رييس آسياي اين سازمان از زيرساخت ها و امكانات منطقه آزاد انزلي بازديد و پس از نشستي مشترك با مهندس مسرور رييس هيات مديره و مديرعامل اين سازمان با تاييد توانمنديها و شرايط ميزباني اين منطقه براي ميزباني مسابقات بين المللي فوتبال ساحلي گفت: امكانات احداث شده اين منطقه از استانداردهاي لازم براي ميزباني مسابقات بين المللي برخوردار است و درصورت تكميل طرح توسعه مجموعه ورزشي فوتبال ساحلي اين منطقه براساس استانداردهاي جهاني، منطقه آزاد انزلي شرايط ميزباني مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را خواهد داشت.

مهندس رضا مسرور رئيس هيأت مديره و مديرعامل سازمان در جريان نشست با رئيس سازمان جهاني فوتبال ساحلي كه مسئولين فوتبال ساحلي فدراسيون فوتبال كشور، رييس مجمع نمايندگان گيلان، مديران تربيت بدني استان، هيات فوتبال استان و معاونين و مديران اين سازمان نيز حضور داشتند با اشاره به ويژگي ميهمان نوازي گيلاني ها و بيان ظرفيت هاي و توانمنديهاي سازمان متبوع خود در ايجاد و تكميل زيرساختها، اظهار داشت: هيچ دغدغه اي در خصوص ميزباني مسابقات جهاني فوتبال ساحلي وجود نداشته و منطقه آزاد انزلي مي تواند با استفاده از همه امكانات و به بهترين شكل، مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را برگزار نمايد.

وي توسعه زير ساختهاي ورزشي در منطقه آزاد انزلي را از برنامه هاي اين سازمان در حوزه ورزش اعلام و تصريح كرد: با عنايت به اينكه اين سازمان در حال ساخت بزرگترين بندر درياي خزر است، ساخت يك مجتمع ورزشي ساحلي با استاندارهاي جهاني با توجه به توانمنديهاي موجود سازمان امكان پذير است و كاردشواري نيست.

مديرعامل سازمان به بيان ظرفيتهاي مجموعه ورزشهاي ساحلي "سيروس قايقران" پرداخت و گفت: فاز اول مجموعه ورزشي ساحلي احداث و ميزبان مسابقات ليگ برتر فوتبال ساحلي كشور است و فاز دوم آن براساس استانداردهاي جهاني به منظور فراهم سازي شرايط ميزباني مسابقات جهاني تا شش ماه آينده مورد بهره برداري قرار مي گيرد.

وي توسعه توريسم ورزشي را از اهداف اين سازمان در حوزه گردشگري دانست و تاكيد كرد: ميزباني مسابقات بين المللي به دليل حضور گردشگران خارجي و به عنوان يكي از اهداف و برنامه هاي منطقه آزاد انزلي در حوزه توريسم ورزشي از اهميت ويژه اي براي اين سازمان برخوردار است.

مسرور اظهار اميدواري كرد: با تاييد امكانات و توانمنديهاي منطقه آزاد انزلي، فدراسيون جهاني فوتبال ساحلي ميزباني برگزاري مسابقات جهاني را به اين منطقه و استان گيلان اعطا نمايد.

جان كاسكو رييس سازمان جهاني فوتبال ساحلي در اين نشست با اعلام رضايت از شرايط و امكانات موجود در ايران و منطقه آزاد انزلي، از وجود چنين امكانات مناسبي در ايران براي برگزاري مسابقات فوتبال ساحلي ابراز خورسندي كرد و گفت: با توجه به كسب مقام هاي جهاني و المپيكي تيم ملي فوتبال ساحلي ايران، بايد اين استاديوم در حد نام و آوازه اين تيم ملي ايران در جهان توسعه يابد و درصورت احداث مجموعه ورزشي با امكانات و استانداردهاي لازم در منطقه آزادانزلي، مي توان ميزباني مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را به گيلان واگذار كرد.

وي با اشاره به خصوصيات نيك ورزش عنوان كرد: نزديك شدن مردم جهان به همديگر از جاذبه هاي خوب ورزش است و همه را مانند اعضاي خانواده گرد هم مي آورد و اميدوارم در سال هاي آينده علاوه بر ورزش، روابط سياسي، تجاري، اقتصادي و گردشگري نيز با كشور ايران بيش از پيش شود.

"جان كاسكو" در ادامه از برگزاري تورنمنت بين المللي كاسپين به ميزباني اين منطقه خبر داد و گفت: اين تورنمنت حدود شش ماه آينده و با حضور تيم هاي فوتبال ساحلي كشورهاي حاشيه درياي خزر در منطقه آزاد انزلي برگزار مي شود.

رئيس سازمان جهاني فوتبال ساحلي به بررسي انعقاد قرارداد همكاري با سازمان منطقه آزاد انزلي اشاره و اضافه كرد: در قرارداد منعقده، نام تورنمنت بين المللي كاسپين در وبسايت جهاني اين فدراسيون ثبت خواهد شد و مجموعه ورزشي فوتبال ساحلي سازمان منطقه آزاد انزلي توانايي ميزباني تورنمنت هاي بين المللي همچون تورنمنت "كاسپين" را دارد.

در اين نشست مسعود رهنما مديركل ورزش و جوانان گيلان با تصريح بر همراهي مسئولان اجرايي استان و ظرفيتهاي منطقه آزاد انزلي خواستار اعطاي ميزباني مسابقات به اين منطقه و استان شدو اظهار داشت: حضور مسئولان اجرايي دولت در اين جلسه، بيانگر تعامل موجود بين دستگاه ها و مسئولان اجرايي است و با توجه به وجود چنين تعاملي در گيلان به عنوان اصل اول، انتظار داريم ميزباني اين دوره از مسابقات جهاني به استان گيلان و منطقه آزاد انزلي واگذار شود.

در ادامه اين نشست غلامعلي جعفرزاده رئيس مجمع نمايندگان گيلان نيز با اشاره به ظرفيت هاي موجود در منطقه آزاد انزلي اظهار كرد: اين منطقه از توانمندي بالايي برخوردار بوده و توانايي برگزاري مسابقات به بهترين شكل ممكن را دارا است.

ايمن آبادي با قدرداني از عملكرد سازمان منطقه آزاد انزلي در زمينه هاي مختلف عمراني، اقتصادي و گردشگري تصريح كرد: هر گونه همكاري و همراهي توسط مسئولان در راستاي برگزاري هرچه بهتر اين مسابقات بين المللي صورت خواهد پذيرفت.

بنابر اين گزارش پريا شهرياري رئيس دپارتمان فوتبال ساحلي كشور در اين ديدار با بيان اينكه گيلان يكي از قطبهاي فوتبال ساحلي ايران است، افزود: تعداد زيادي از بازيكنان تيم ملي فوتبال ساحلي ايران گيلاني هستند و گيلان سه تيم مطرح در ليگ برتر فوتبال ساحلي دارد و اين نشان از پتانسيل بالاي اين استان در فوتيال ساحلي دارد.

رئيس دپارتمان فوتبال ساحلي كشور با توجه به شرايط آب و هوايي فصل پاييز براي برگزاري مسابقات درگيلان مناسب است يادآور شد: آقاي كاسكو تاكنون از امكانات موجود در منطقه آزاد انزلي رضايت دارد و تصور نمي كرد كه در ايران چنين امكاناتي وجود داشته باشد و درصورتي كه اين مجموعه ورزشي با امكانات و استانداردهاي لازم جهاني درمنطقه آزاد انزلي توسعه يابد، اين منطقه توان كسب ميزباني مسابقات جهاني فوتبال ساحلي را داراست.

گفتني است رييس سازمان جهاني فوتبال ساحلي و هيات همراه در اين ديدار از زيرساخت هاي گردشگري و اقامتي، امكانات ورزشي و تفريحي، فاز تجارت و گردشگري، مجموعه ورزشهاي ساحلي سيروس قايقران و مركز تفريحات دريايي، زيرساخت هاي در حال احداث و مجتمع بندري كاسپين منطقه آزاد انزلي بازديد نمودند./

سازمان منطقه آزادانزلی

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna