پنج شنبه 30 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - دکتر محمود گودرزی عصر امروز در دیدار با تیبور ناوراسیکس « کمیسیونر فرهنگ، جوانان و ورزش اتحادیه اروپا» با ابراز امیدواری از نتایج مثبت این نشست، گفت: پس از اتفاقات خوبی که در خصوص برجام افتاد، امیدوارم روابط ما با کشورهای اروپایی روز به روز گرم تر شود.

وزیر ورزش و جوانان همکاری های دوجانبه ایران و اتحادیه اروپا در موضوعات مختلف را مورد تاکید قرار داد و افزود: البته در حوزه ورزش و دیپلماسی ورزشی تا این لحظه مشکل خاصی با کشورهای اروپایی و اتحادیه اروپا جز در مواردی معدود نظیر اخذ ویزا نداشتیم.

وی نگاه ایران به ورزش را نگاهی به دور از سیاست دانست و گفت: متاسفانه برخی کشور ها در منطقه خاورمیانه نگاهی سیاسی به ورزش دارند. اما آرامشی که در کشور ما حکم فرما است باعث شده مسابقات ورزشی بسیاری از کشورها نظیر لبنان، فلسطین، عراق و افغانستان که دچار جنگ و یا مشکل تروریسم هستند، در ایران برگزار شود؛ این در حالی است که «عربستانِ در حال جنگ» با نگاه سیاسی به ورزش در ایران مسابقه نمی دهد.

دکتر گودرزی در خصوص حوزه جوانان نیز اظهار داشت: در این بخش نیز می توانیم پیشنهاداتی نظیر ارتباط بیشتر سازمان های مردم نهاد ایران با سمن های اتحادیه اروپا برای استحکام روابط قوی تر و محکم تر داشته باشیم.

وزیر ورزش و جوانان همچنین همکاری در حوزه صلح و محیط زیست، ‌ایجاد انجمن های دوستی بین سمن های ایران و سازمان های مردم نهاد اتحادیه اروپا، تقویت وضعیت گردشگری و توریسم ایران و کشورهای اروپایی برای تقویت میراث فرهنگی کشورها، برگزاری جشنواره های مشترک فرهنگی مثل ادب، هنر، موسیقی و ...با کشورهای اروپایی را از جمله این روابط در حوزه جوانان عنوان کرد.

وی ارتباطات ورزشی ایران و اتحادیه اروپا را نیز مورد تاکید قرار داد و گفت: در این حوزه نیز با تربیت و تبادل دانش مربیان رشته های تیمی و انفرادی، برگزاری اردوهای مشترک، برقراری ارتباطات علمی، ورزشی و پژوهشی و برگزاری سمینارهای مشترک می توانیم روابط خود را مستحکم تر کنیم.

دکتر گودرزی فعالیت ایران در زمینه مبارزه با دوپینگ را مورد توجه قرار داد و افزود: در ایران نهادهای فعالی برای مبارزه با این پدیده ناهنجار در ورزش وجود دارد و همکاران من ارتباط خوبی با این مجامع دارند. ما در سال، بیش از هفتصد تست دوپینگ از ورزشکارانمان می گیریم که خوشبختانه تعداد بسیار کمی از این تست ها مثبت است.

وزیر ورزش و جوانان خاطر نشان کرد: البته اتحادیه اروپا در جهت ایجاد آزمایشگاه های تست دوپینگ در ایران می تواند کمک های شایان توجهی کند تا بتوانیم به عنوان مرکز این نمونه گیری ها در منطقه عمل کنیم.

وی تشکیل کارگروهی کارشناسی برای امضاء تفاهم نامه های حوزه ورزش و جوانان را آغازی برای گسترش این مراودات دانست.

وزارت ورزش

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna