جمعه 10 فروردین 1403

به گزارش پایگاه خبری موج برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، رباب شهریان به مناسبت روز سلامت، در جمع بانوان کارمند وزارتخانه که در دوره آموزشی آشنایی با اهمیت غربالگری ویژه «دیابت و سرطان» شرکت کرده بودند، سلامت زنان به عنوان جایگاه والای آن ها در جوهره خلقت به ویژه در شکل گیری فرهنگ، تربیت، سعادت و حفظ و ارتقاء سلامت خانواده و جامعه را دارای نقش تعیین کننده دانست.
وی در همین خصوص گفت: بنابراین اتخاذ تدابیر مناسب برای ارتقاء سلامت زنان شاغل با توجه به نقش های خانوادگی و اجتماعی آنان از ضروری ترین ارکان است که برای حفظ جایگاه مناسب بانوان در اجتماع باید به آن توجه شود.
معاون امور ورزش بانوان درباره وظایف و مسئولیت های سنگین زنان شاغل در خانه و خانواده نیز، ‌اظهار داشت: این قشر از جامعه در سنگر خانواده نیز باید تمام و کمال به وظایف خود بپردازند و مانند زنان خانه دار به تمامی مسئولیت های یک کدبانو عمل کنند.
وی افزود: از سویی دیگر مخاطرات شغلی یکی از مهم ترین عواملی است که در حیطه سلامتی بانوان شاغل باید به آن توجه شود لذا به اعتقاد ما، باید به زنان به عنوان پایه های اصلی خانواده و محور اساسی سلامت، رشد، پویایی و اعتلای جامعه نگاه ویژه ای شود.
شهریان ورزش را یکی از مهم ترین عوامل رسیدن بانوان به سلامتی روحی، روانی و رشد اجتماعی دانست و گفت: فعالیت های بدنی و ورزشی به منظور برآورده کردن نیازهای روان شناختی همچون تغییر نگرش ها، دیدگاه ها، روابط انسانی، کارآیی اجتماعی، بهبود ادراک و...از اهمیت ویژه ای برای بانوان شاغل برخورد است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna