جمعه 10 فروردین 1403

دکتر نجفی در این نشست که هر یک از مدیران عضو شورای حمل و نقل به ارائه‌ی گزارشی از اقدامات سال گذشته و سال 95 پرداختند گفت : سال گذشته به رغم محدودیت‌های شدید مالی در بخشهای راه آهن، آزاد راه، تقاطع‌ها و کنار گذرها، فرودگاه، بنادر و پایانه‌های گیلان پروژه‌های خوبی به بهره‌برداری رسید .

دکتر نجفی با بیان اینکه در سال 94 بیش از 400 میلیارد تومان در بخش راه آهن، آزاد راه، بزرگراه‌ها، تقاطع‌های غیر هم سطح و پل‌های استان هزینه شد گفت : با تلاش و کوششی که انجام شد در شب عید بخشی از کنارگذر انزلی، آزاد راه رشت- قزوین، کنارگذر لنگرود، خطبه سرا و پل دوم ولایت در انزلی به منظور سهولت در مسافرت‌ها برای آمد و شد خودروها زیر بار ترافیک رفت.

استاندار گیلان یکی دیگر از مؤلفه‌های مهم در بخش حمل و نقل را توجه اقتصاد دریا محور و گسترش گردشگری دریایی دانست و گفت : درخصوص تقویت مسافرت‌های منسجم دریایی برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام شود و امسال باید سال توسعه بنادر باشد.

وی با اشاره به گزارش مدیر کل بنادر و دریانوردی مبنی بر 114 هزار و 200 نفر دریاگردی در نوروز گفت : ساخت ایستگاه‌های قایقرانی جدید در انزلی و  افتتاح ترمینال دریایی در سال گذشته پتانسیل خوب برای گسترش مسافرت‌های دریایی است.

استاندار گیلان همچنین بهره‌گیری از شرایط استفاده از سرمایه‌گذاری‌های پس از برجام در توسعه‌ی فرودگاه بین المللی سردار جنگل را مهم دانست و گفت : بسترهای لازم در فرودگاه جهت جذب سرمایه‌گذاری‌های جدید فراهم شود.

وی با بیان افزایش 57 درصدی استفاده مسافران نوروزی از پروازهای هوایی در گیلان خاطر نشان کرد : بیش از 100 میلیارد تومان پروژه در چند سال اخیر در فرودگاه رشت به بهره‌برداری رسیده است اما برای افزایش ظرفیت پروازها باید تلاش بیشتری به منظور توسعه‌ی زیر ساخت‌های انجام شود.

استاندار گیلان همچنین کاهش میانگین گیلان در برخورداری از سرانه راه‌های روستایی از میانگین کشوری را از دیگر دستاوردهای استان عنوان کرد و گفت : در سال گذشته بیش از 520 کیلومتر از راه‌های روستایی گیلان آسفالت شد.

وی همچنین بر توسعه‌ی ترمینال‌های حمل و نقل کالا و مسافر، افزایش ایمنی راه‌ها و جاده‌ها، بویژه افزایش امکانات گمرک آستارا و پایانه‌های صادراتی تأکید کرد و گفت : مجموعه‌ی این اقدامات باید منجر به تسهیل صادرات به کشورهای همسایه بویژه روسیه شود.

وی تأکید کرد : تحرک در بخش حمل و نقل موجب جذب سرمایه گذاری‌های بیشتر و فراهم شدن بسترهای اجرای اقتصاد مقاومتی می‌شود.

استاندار گیلان افزود : اجرای طرح‌های زیر ساختی در بخش حمل و نقل زمینه‌ساز تحرکات اقتصادی است و بر این اساس امسال باتوجه به فراهم شدن شرایط می‌توانیم گام‌های بزرگ‌تری برداریم و بی شک توسعه بخش حمل و نقل در سال جدید شتاب می یابد./استانداری گیلان

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna