جمعه 10 فروردین 1403

پایگاه خبری موج برنا - به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه الحیات چاپ لندن، محمد بن نایف ولیعهد عربستان و معاون رئیس شورای وزیران و وزیر کشور و رئیس کمیته عالی حج عربستان، با تاکید بر اهمیت حرمین شریفین و حجاجی که از آنها دیدن می کنند از نظر پادشاه عربستان، بر بازداشتن هرکس که به فکر خدشه وارد کردن به امنیت حج و حجاج و شکستن حرمت مکه مکرمه و بیت الله الحرام باشد تاکید کرد.

او گفت: کسانی که قصد آسیب رساندن یا توهین به این اماکن را داشته باشند، با مجازاتی دردناک رو به رو خواهند شد.
محمد بن نایف در نشست کمیته عالی حج در ریاض افزود: نهادهای دولتی و موسسات ذیربط در امور حج و حجاج، مثل همیشه بعد از پایان موسم حج به بررسی همه جنبه های عملکرد موسم حج می پردازند تا موارد مثبت را تقویت و کاستی ها را در زمینه ارائه خدمات و تسهیلات به حجاج برطرف کنند تا عملکرد خود را بهبود بخشند.

در این جلسه همچنین طرح توسعه مسجدالحرام و مسجد نبوی و دیگر اماکن مقدس بررسی شد.

این در حالی است که حادثه مصیبت‌بارسال گذشته در منا از بی کفایتی و ناتوانی حاکمان عربستان در اداره حرمین شریفین پرده برداشته و ثابت می‌کند مسئولان سعودی در تامین امنیت حجاج ناتوان هستند.

عدم تمرکز مسئولین عربستان بر وظایف ذاتی خویش در میزبانی ضیوف‌الرحمان و درگیر شدن در جنگهای متعدد خونین و بی هدف همچون کشتار مردم مظلوم یمن و پشتیبانی از تروریست های منطقه ای، اصلی ترین عامل این بی تدبیری ها و مصیبت های ناگوار در مراسم حج است.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna