چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - دکتر آتوسا رهبر  با اشاره به اهمیت مبارزه با بیماری دیابت به عنوان یکی از مهمترین اولویت های سلامت در جهان و کشور اظهار کرد: حدود 350 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر با پیش بینی افزایش بیش از 2 برابری مبتلایان تا 20 سال آینده بر طبق آمار اعلام شده WHO ، همچنین ابتلای 90% مبتلایان به دیابت نوع 2 و کاهش سن ابتلا در کشورهای در حال توسعه، نقش پررنگ آگاهی همراه با دسترسی کافی و مناسب به خدمات سلامت و داروهای ضروری همچنین اتخاذ شیوه زندگی سالم در پیشگیری و کنترل دیابت نوع 2  لازم و ضروری است.

کارشناس مسئول آموزش سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: 30 دقیقه فعالیت بدنی با شدت متوسط در اکثر روزهای هفته همراه با رژیم غذایی سالم به شدت خطر ابتلا به این بیماری را کاهش می دهد.

رهبر در ادامه ارتقاء آگاهی مردم در خصوص افزایش شیوع دیابت به ویژه در کشورهای کم و با درآمد متوسط، همچنین انجام مجموعه ای از اقدامات خاص، موثر و مقرون به صرفه برای مقابله با دیابت شامل پیشگیری از دیابت تشخیص، درمان و مراقبت از افراد مبتلا به آن را از جمله  اهداف اصلی سازمان جهانی بهداشت در روز جهانی بهداشت 2016 ذکر کرد./ایسنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna