پنج شنبه 30 فروردین 1403

کریم توکل نیا  اظهار کرد:طی سال گذشته با صدور 174 فقره پروانه بهره برداری صنعتی با سرمایه گذاری بالغ بر 7 هزار میلیارد ريال در بخش صنعت برای 3 هزار و 62 نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی عمده ترین واحدهای صنعتی به بهره برداری رسیده را شامل گروه های صنعتی در حوزه صنایع غذایی، صنایع سلولزی،صنایع شیمیایی و صنایع فلزی و غیر فلزی عنوان کرد.

توکل نیا با اشاره به رتبه ششم این استان در میزان سرمایه گذاری های بر اساس جوازهای تاسیس صادره برای ایجاد رونق بیشتر در صنعت و تولید تصریح کرد: با صدور484 جواز تاسیس صنعتی جدید در استان طی سال گذشته، گیلان در رتبه ششم کشوری قرار گرفته است.

وی افزود: از مجموع 484 جواز صنعتی جدید، 63 فقره مربوط به طرح‏های توسعه صنعتی و 421 مجوز برای تأسیس واحدهای صنعتی جدید بوده است که برای ایجاد و راه اندازی آنها 73 هزار میلیارد ريال سرمایه‏گذاری صورت خواهد گرفت که پیش ‏بینی می‏ شود با راه اندازی این واحدهای جدید و طرح های توسعه صنعتی طی سال‏های آینده برای یازده هزار و 493 نفر اشتغال مستقیم دربرداشته باشد.

وی با اشاره به افزایش نقش‏آفرینی تحقیق و توسعه در به روزرسانی تولیدات صنعتی از صدور 10 فقره گواهی تحقیق و توسعه صنعتی و 2 فقره پروانه تحقیق و توسعه در سال 94 در گیلان خبر داد و افزود: صدور 4 فقره جواز تأسیس خدمات فنی و مهندسی و 2 پروانه خدمات مهندسی از دیگر فرآیندها در این راستا بوده است.

معاون امور صنایع و معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان تصریح کرد: با توجه به استقبال سرمایه گذاران برای ایجاد واحدهای صنعتی در گیلان پیش‏بینی می‏شود در سال جاری با صدور 400 فقره جواز تاسیس 25هزار میلیارد ريال تمایل برای سرمایه‏گذاری در این بخش ثبت شود.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna