پنج شنبه 9 فروردین 1403

محمود رمضانی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت سیروس قایقران در بندرانزلی اظهار کرد: علاوه بر رونمایی از تندیس، هشتمین همایش بزرگداشت سیروس قایقران نیز در سالن همایش های اداره ارشاد انزلی برگزار می شود.
وی خاطر نشان کرد: در بین دو نیمه دیدار ملوان بندرانزلی مقابل پرسپولیس تهران نیز مراسم ویژه ای به جهت گرامیداشت یاد این فوتبالیست نام آور در ورزشگاه تختی انزلی برگزار می شود.
سیروس قایقران در سال 1356 و در سن 16 سالگی به عنوان یکی از مهره های اصلی در تیم های نوجوانان و جوانان ملوان استعداد خود را به نمایش گذاشت و با مهارت های منحصر به فردش ملوان را به رتبه قهرمانی باشگاه های گیلان رساند.
وی در سال 1363 به تیم ملی دعوت شد و در سال 67 تنها فوتبالیست شهرستانی بود که بازوبند کاپیتانی تیم ملی ایران دربازی مقابل قطر به بازوی او بسته شد.
تیم ملی ایران با کاپیتانی سیروس قایقران در سال 67 به مقام سوم در جام ملت های آسیا دست یافت و در سال 69 پس از 20 سال تیم ملی فوتبال ایران با گل به یاد ماندنی سیروس قایقران در بازی های آسیایی پکن ، قهرمان آسیا شد.
کاپیتانی 21 بازی از 43 بازی رسمی در تیم ملی، قهرمانی جام حذفی کشور، مقام سومی در جام ملت های آسیا 1988 ، قهرمان گروه مقدماتی آسیا با ملوان بندرانزلی و قهرمانی در بازی های آسیایی پکن به همراه تیم ملی در کارنامه کاپیتان اسبق تیم ملی وجود دارد.
سیروس در سال 72 به عنوان بازیکن و سپس مربی به تیم کشاورز تهران و سپس تیم دسته دومی مسعود هرمزگان پیوست و اوایل سال 77 در راه بازگشت از تعطیلات نوروزی در حالیکه عازم تهران بود، حوالی امامزاده هاشم در اثر تصادف خود و فرزندش (راستین) جان به جان آفرین تسلیم کردند.
 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna