چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

سرهنگ رضا محمدزاده در جلسه تعاملی با مسئولان اتحادیه ها و اتاق اصناف، با بیان اینکه نیروی انتظامی در راستای تامین نظم و امنیت عمومی مسئولیت قانونی دارد، با اشاره به آسیب های استفاده از مواد محترقه غیرمجاز برای سلامتی جسمی و روحی جامعه، از اتحادیه های مرتبط و نمایندگان اتاق اصناف خواست مراتب را به هر طریق ممکن در قالب هشدارهای انتظامی در عدم عرضه مواد محترقه غیر مجاز به تمامی رسته های شغلی در سطح صنوف اعلام و ابلاغ کنند.
وی افزود: مکان صنفی که اقدام به فروش هرنوع مواد محترقه غیر مجاز با هر آرم و علایمی کند، به استناد ماده 28 قانون نظام صنفی پلمپ و فرد متخلف نیز به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.
سرهنگ محمدزاده با اشاره به حادثه اخیر در دپوی مواد محترقه غیر مجاز در یکی از منازل شخصی که منجر به انفجار و صدمات سخت بدنی برای ساکنین آن شد، از بازرسان همه اتحادیه ها خواست ضمن نظارت دقیق هرگونه موارد تخلف را احصاء و به اداره نظارت بر اماکن عمومی جهت برخورد قانونی اعلام کنند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان به خانواده ها در مراقبت از فرزندان در عدم ورود به مکان های غیر مجاز هشدار داد و از همه شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف با شماره تماس ستاد خبری اداره نظارت بر اماکن عمومی استان گیلان تماس بگیرند.

* کشف بیش از 112 هزار عدد انواع مواد محترقه در رشت
فرمانده نیروی انتظامی رشت گفت: مأموران انتظامی این فرماندهی در بازرسی از چندین واحد صنفی متخلف و فروشندگان خرد، 112 هزار و 825 عدد از انواع مواد محترقه را در سطح شهر جمع آوری کند.
بر اساس گزارش دیگری از واحد اطلاع رسانی پلیس گیلان به ایرنا، سرهنگ رحیم شعبانی بیان داشت: در راستای پیشگیری از وقوع حوادث تلخ و ناگوار ایام پایانی سال، طرح جمع آوری مواد محترقه با هدف شناسایی و دستگیری فروشندگان مواد محترقه توسط پلیس شهر رشت اجرا شد.
وی ادامه داد: مامورین انتظامی با تلاش های شبانه روزی خود طرح توزیع کنندگان مواد محترفه خرد و کلان را با جدیت دنبال کرده و در این راستا موفق به کشف 112 هزار و 825 عدد انواع محترقه شدند.
وی از دستگیری 41 متهم در این عملیات خبر داد و تصریح کرد: پلیس مصمم است با قاطعیت، آرامش خاطر امنیت را برای همه شهروندان فراهم و ازهرگونه ناهنجاری اجتماعی و برهم زدن امنیت جامعه جلوگیری کند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna