چهارشنبه 29 فروردین 1403

نوربخش خوش سلیقه روز دوشنبه در جلسه ستاد اقامه نماز شهرستان آستارا گفت: آستارا به یک شهرستان دینی و فرهنگی معروف است که در این راستا مسئولان بایستی در کنار اجرای سایر برنامه های فرهنگی در جهت ترویج و اشاعه فرهنگ نماز نیز همت کنند.
وی با اشاره به اینکه هر روز در 210 مکان اعم از مساجد ، ادارات و مدارس نماز جماعت در شهرستان آستارا برگزار می شود ، افزود: نوروز بهترین فرصت برای ترویج این فریضه واجب الهی است چرا که گردشگران داخلی و خارجی زیادی در ایام نوروز از اماکن گردشگری شهرستان آستارا بازدید می کنند.
خوش سلیقه اظهار داشت: نقاط ورودی شهر و مسیر تعدادی از اماکن پرتردد و گردشگرپذیر آستارا مزین به تابلوهایی با احادیث و جملات مربوط به نماز است.
وی آماده بودن شرایط لازم برای اقامه نماز در واحدهای اقامتی را لازم خواند و اضافه کرد: در همین راستا 20 رستوران بین راهی ، 13 هتل ، هفت مهمانپذیر و 9 هتل آپارتمان آستارا از شرایط و فضای مناسب برای اقامه نماز برخوردار هستند.
وی ترویج فرهنگ اقامه نماز را یکی از ماموریت ها و مسئولیت های مهم ستاد اقامه نماز شهرستان آستارا ذکر کرد و گفت: برای نهادینه کردن فرهنگ اقامه نماز نیازمند اجرای طرح ها و برنامه های تاثیرگذار و کاربردی هستیم چرا که با کارهای سلیقه ای و ظاهری نمی توان در این زمینه فرهنگ سازی کرد.
مسئول تربیت و آموزش سپاه ناحیه آستارا نیز در این نشست گفت: ارزش گذاری به امر نماز باعث سعادت دنیا و آخرت انسان ها می شود.
حجت الاسلام رحمان شعبانی بهترین ایام به منظور ترویج فرهنگ نماز را ایام تعطیلات نوروز و تابستان عنوان کرد و افزود: در تابستان امسال سپاه ناحیه آستارا در محل دو طرح سالم سازی دریا اقدام به برپایی نماز جماعت کرد که این امر مورد استقبال شهروندان و مسافران نیز قرار گرفت.
وی ادامه داد: در کنار اشاعه فرهنگ نماز نبایستی از فریضه امر به معروف و نهی از منکر غافل شویم که مطمئنا توجه به این امور سعادت جامعه را تضمین خواهد کرد.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna