جمعه 31 فروردین 1403

التفات منتظری مدیر آموزش و پرورش تالش عصر چهارشنبه 19بهمن در حاشیه نمایشگاه گفت: جشنواره جابر بن حیان، فرصتی است مناسب برای دانش آموزان مقطع ابتدایی تا شکوفایی استعدادهای خود را در قالب دستاوردهای تحقیقی علمی به نمایش بگذارند.
وی افزود: مشارکت کم نظیر دانش آموزان در ارائه بیش از 500 اثر از 75 دبستان در شش پروژه تحقیقی اعم از مدل ، نمایش، تحقیق، جمع آوری و طبقه بندی، آزمایش، طراحی و ساخت در کنار دو جشنواره گیلان شناسی و دریا بیانگر جایگاه مطلوب تحقیق و پژوهش بین دانش آموزان تالشی است .
وی متذکر شد: این آثار توسط 15 نفر از همکاران سرگروه آموزشی و داوران دوره دیده شهرستان تالش برای مرحله استانی داوری خواهد شد.
این نمایشگاه تا بیست و پنجم اسفندماه جاری دایر بوده و بازدید از آن در دبستان شهید باهنر برای عموم فرهنگیان ، دانش آموزان و اولیاء آنان آزاد است.
شهرستان تالش در 110 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده و دارای 36هزار نفر دانش آموز می باشد.

* یادواره 285 شهید تالشی برگزار می شود
فرمانده سپاه ناحیه تالش از برگزاری یادواره 285شهید تالشی در 21 اسفندماه خبر داد.
بر اساس گزارش دیگری از خبرنگار ایرنا در تالش، فرمانده سپاه ناحیه تالش در گفتگو با خبرنگار ایرنا گفت: مراسم یادواره 285شهید تالشی 21 اسفند و در آستانه سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا برگزار می شود.
سرهنگ پاسدار احمدرضا منشوری افزود : با گذشت 37 سال، فرهنگ شهید و شهادت نسل به نسل در حال گسترش است و یادواره های شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شناساندن راه شهدا به جوانان نقش موثری دارد.
وی هدف از برگزاری یادواره شهدا را رواج فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن راه شهدا به جوانان عنوان کرد و گفت: زنده نگه داشتن یاد، نام و خاطره دلیرمردان هشت سال دفاع مقدس بصورت محله ای ، شهرستانی و استانی لبیک گفتن به شهداست.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار تالش نیز در جلسه ستاد بزرگداشت یادواره شهدای این شهرستان گفت: برگزاری یادواره های شهدا تجدید پیمان دوباره با آرمان ها و اهداف شهداست و همه ما مدیون شهدا بوده و نیازمند برگزاری چنین برنامه هایی هستیم تا جامعه را به سوی خودسازی هدایت کند.
سید جلال سید محمدی ادامه داد: برگزاری یادواره های شهدا تجدید پیمان دوباره با آرمان ها و اهداف شهداست و می تواند از نظر فرهنگی نیز روی جوانان تأثیر مهمی داشته باشد.
معاون فرماندار تالش افزود : شهیدان به دلیل خدمتی که به مردم، نظام و انقلاب کردند و با همت بلندی که از خود نشان دادند، شایسته سپاسگذاری و تجلیل می باشند.
شهرستان تالش در هشت سال دفاع مقدس، 280شهید را تقدیم میهن اسلامی کرده و پنج شهید گمنام نیز در این شهرستان آرمیده اند./ایرنا

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna