جمعه 10 فروردین 1403

 

 

 

 

 

 

۱۲۵ رشت- سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري رشت به منظور ايمني هرچه بيشتر محيط خانه و تندرستي اعضاي خانواده و همچنين خانه تكاني بدون حادثه توصيه مي‌كند:

-هنگام استفاده از نردبان يا چهار پايه از سطح اتكاء آن با زمين كاملا مطمئن شويد و در حد امكان از نردبان دو طرفه و استاندارد استفاده كنيد.

-دقت داشته باشيد مواد شوينده به ويژه مايعات جرم گير مانند جوهر نمك در دسترس كودكان قرار نداشته باشد. همچنين توجه داشته باشيد كه از اين گونه مواد در حد استاندارد استفاده شود.

هنگام پاك كردن شيشه و پنجره‌ها اصول ايمني را رعايت و از قرار گرفتن روي لبه پنجره، نرده يا قرنيزها خودداري كنيد.

-پاك كردن و شستشوي لوازم برقي از جمله چراغ روشنايي، لوستر و...... بدون قطع كردن جريان برق بسيار خطرناك است و احتمال برق گرفتگي را افزايش مي‌دهد، بنابراين نخست جريان برق را در وسيله برقي قطع و سپس به پاك كردن يا شستشوي آن بپردازيد.

-لوازم خانگي به ويژه اجاق گاز را با احتياط و دقت جا به جا و اتصالات مربوط به گاز را با آب و صابون كنترل كنيد تا از سالم بودن آنها و نشت نكردن گاز مطمئن شويد.

-از جا به جايي وسايل و اثاثيه سنگين منزل به تنهايي خوداري كنيد و از كارگران حرفه‌اي كمك بگيريد تا دچار كمر درد يا عوارض ديگر ناشي از آن نشويد.

-از شستن پرده، كف آشپزخانه، حمام و..... كه به مواد روغني آلوده هستند با بنزين و ديگر موادي كه به سرعت شعله‌ور مي‌شوند خودداري كنيد.

-مواد قابل اشتعال را در دستشويي، سرويس بهداشتي و چاه فاضلاب منزل نريزيد زيرا احتمال بروز آتش‌سوزي و ديگر حوادث احتمالي افزايش خواهد يافت.

وجود خاموش كننده دستي آتش‌نشاني آماده به كار در خانه، هنگام بروز آتش‌سوزي كمك بسزا و موثري در خاموش شدن آتش دارد، بنابراين دقت كنيد كه خاموش كننده همواره شارژ و آماده به كار باشد.

                دعاي آتش نشانان: روز خوب و بدون حادثه اي داشته باشيد.

 

 
 

 

 

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna