شنبه 1 اردیبهشت 1403

سید عیسی مهدوی فرماندار شهرستان رشت در جلسه هم اندیشی ضمن تقدیر و تشکر ازمردم  شهرستان رشت در مشارکت و مسئولین استان و شهرستان در برگزاری پرشور انتخابات اعلام کرد.

شهرداریها از جمله شهرداری رشت تا سال 93 بر اساس بخشنامه صادره از سوی وزارت کشور و با تقبل مسئولیت حقوقی مالکیت زمین توسط متقاضی اقدام به صدور پروانه برای زمینهای نسخی می کرد که با توجه به رای وحدت رویه دیوان در این مورد و ورود دستگاهای نظارتی این روند متوقف شد.

وی در ادامه گفت : ما در حال حاضر الخصوص در حاشیه های شهر تعداد زیادی واحدهای مسکونی ساخته شده در زمینهای نسخی داریم که فاقد پروانه هستند از طرفی به استناد ماده 8 قانون منع فروش اراضی با کاربری غیر مسکونی مصوبه سال82 امکان دارد انشعابات توسط دستگاهای خدمات رسانی به این واحدها میسر نیست وانشعابات غیرمجازآب ، برق ، گاز اکثرا غیراستاندارد می باشد که خطرات خاص خودش را دارد. لذا لازم است که همه دستگاها اولا با رعایت ضوابط قانونی در ارتباط با ساماندهی وضع موجود این واحدها همکاری نمایند.

در این جلسه نمایندگان شهرداری رشت ، شورای شهر رشت به تفکیک در این ارتباط صحبت کردند

شهرداران مناطق نیز هر کدام نظرات خود را بیان کردند.

ابرو فراخ معاون امور برنامه ریزی فرماندار نیز جمع بندی جلسه قبلی  را تشریح کردند.

 ملکی معاون دادستان شهرستان نیز در ادامه صحبتهای فرماندار شهرستان رشت افزود : به لحاظ مشکلات اجتماعی ایجاد شده و خطر گسترش تخلفات خواستار جمع بندی و ارائه راهکار عمل شدند.

دستگاهای خدمات رسان نیز مشکلات و مراجعات شدید مردمی در این زمینه را عنوان کرد و خواستار حل سریع مشکل شدند.

ضمن مقرر شد مراتب مصوبات به دستگاها  اقدام های لازم را انجام دهند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna